Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

El Trabajo Fin de Máster (TFM) consiste en la realización de un proyecto en el ámbito del desarrollo de aplicaciones para dispositivos móviles, en el que se sintetizan e integran las competencias adquiridas durante los estudios del Máster. Se realiza individualmente y bajo la dirección de un tutor cuya función es orientar al alumno en cada una de las fases de su realización. Será presentado y defendido ante un tribunal universitario.

El Trabajo Fin de Máster (TFM) es una de las actividades de aprendizaje más importantes de la titulación. Por una parte, el alumno tiene la oportunidad de profundizar en el estudio de un tema de su interés. Por otra, le permite desarrollar competencias y habilidades fundamentales, tales como la capacidad de planificar un proyecto, resolver problemas, analizar e interpretar resultados, o defender propuestas mediante una comunicación eficiente, entre otras.

INFORMACIÓN BÁSICA

Para la presentación y defensa del Trabajo fin de Máster es necesario tener superadas todas la asignaturas del Plan de estudios.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER UNIVERSITARI EN DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMARI PER A DISPOSITIUS MÒBILS

 

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals, relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG10 : Saber projectar, dissenyar, desenvolupar, implantar i mantenir productes, aplicacions i serveis per a dispositius mòbils, tenint en compte aspectes tècnics, econòmics i d'eficiència.
  • CG11 : Saber dirigir els projectes relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils, complint-ne la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei.
  • CG2 : Ser capaç de treballar i aprendre de manera autodirigida o autònoma.
  • CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG4 : Ser eficient en contextos pluridisciplinaris o internacionals, aportant-hi solucions des del punt de vista de les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements propis.
  • CG6 : Saber comunicar els coneixements, els resultats i les conclusions de l'exercici professional a públics especialitzats i no especialitzats, de manera clara i sense ambigüitats.
  • CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
  • CG8 : Ser capaç de treballar en equip, amb iniciativa i esperit col·laborador.
  • CG9 : Ser capaç d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.

 

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

MÀSTER UNIVERSITARI EN DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMARI PER A DISPOSITIUS MÒBILS

 

Competències transversals

  • CT1 : Ser capaç de rebre i transmetre informació en altres idiomes, principalment anglès.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals

  • CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG10 : Saber projectar, dissenyar, desenvolupar, implantar i mantenir productes, aplicacions i serveis per a dispositius mòbils, tenint en compte aspectes tècnics, econòmics i d'eficiència.
  • CG11 : Saber dirigir els projectes relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils, complint la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei.
  • CG2 : Ser capaços de treballar i aprendre de forma autodirigida o autònoma.
  • CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG4 : Ser capaços de desenvolupar aplicacions en equips multidisciplinaris, integrant els diferents elements necessaris per a l'obtenció d'un producte final (disseny gràfic, localització, etc.).
  • CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements.
  • CG6 : Saber comunicar els coneixements, resultats i conclusions del seu acompliment professional a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
  • CG8 : Ser capaç de treballar en equip amb iniciativa i esperit col·laborador.
  • CG9 : Ser capaços d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Conèixer les característiques particulars dels dispositius mòbils, i la seua repercussió en el disseny i desenvolupament d'aplicacions destinades a ells.
  • CE10 : Dissenyar i desenvolupar aplicacions per a dispositius mòbils fent ús de sensors i perifèrics.
  • CE11 : Dissenyar i desenvolupar aplicacions optimitzades per a les diferents arquitectures dels dispositius mòbils.
  • CE12 : Integrar l'accés a xarxes socials i serveis en el núvol en les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CE13 : Conèixer i utilitzar de manera eficient les diferents plataformes de distribució d'aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CE14 : Dissenyar i desenvolupar aplicacions per a dispositius mòbils garantint la privacitat i seguretat de la informació.
  • CE2 : Dissenyar i desenvolupar interfícies d'aplicacions per a dispositius mòbils respectant la guia d'estil de les diferents plataformes, atenent criteris d'usabilitat, accessibilitat i adaptabilitat.
  • CE3 : Seleccionar i utilitzar les tecnologies, eines i plataformes més adequades per al desenvolupament d'una aplicació per a dispositius mòbils.
  • CE4 : Conèixer i aplicar les característiques, funcionalitats i estructura dels sistemes de persistència de dades, que permeten el seu adequat ús, i el disseny i l'anàlisi i implementació d'aplicacions en dispositius mòbils basades en ells.
  • CE5 : Dissenyar, implementar, desplegar i utilitzar serveis web per a dispositius mòbils.
  • CE6 : Conèixer i aplicar les diferents tecnologies web suportades pels dispositius mòbils.
  • CE7 : Conèixer i aplicar els diferents enfocaments i tecnologies per a la generació de gràfics i animacions 2D/3D en aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CE8 : Conèixer i aplicar els diferents enfocaments i tecnologies per a continguts multimèdia en dispositius mòbils.
  • CE9 : Conèixer els fonaments del disseny de videojocs enfocats a dispositius mòbils, i ser capaç d'utilitzar llibreries i eines per al desenvolupament d'aquesta mena de videojocs.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Projectar, dissenyar i desenvolupar aplicacions i serveis per a dispositius mòbils, integrant els coneixements adquirits durant el curs.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

  • Sintetizar e integrar las competencias adquiridas en los estudios del Máster a un tema específico de estudio.
  • Conocer y aplicar los principios y metodologías de la investigación: búsqueda documental, recogida, análisis e interpretación de información y datos, presentación de conclusiones y redacción del trabajo.

 

 

;

Dades generals

Codi: 43289
Professor/a responsable:
LOZANO ORTEGA, MIGUEL ANGEL
Crèdits ECTS: 12,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 10,80

Departaments amb docència

  • Dep.: TECNOLOGIA INFORMÀTICA I COMPUTACIÓ
    Àrea: ARQUITECTURA I TECNOLOGIA DE COMPUTADORS
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,15
  • Dep.: FÍSICA, ENGINYERIA DE SISTEMES I TEORIA DEL SENYAL
    Àrea: TEORIA DEL SENYAL I COMUNICACIONS
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,08
  • Dep.: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMÀTICS
    Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMÀTICS
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,22
  • Dep.: CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
    Àrea: CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,75
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix