Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2017-18

Una vez que hemos aprendido a desarrollar aplicaciones en los dispositivos móviles utilizando las APIs y frameworks de iOS y de Android, vamos a dar un paso más. Vamos a estudiar qué servicios adicionales nos ofrecen estas plataformas para integrarlos en nuestras aplicaciones y extender con ellos sus funcionalidades. Muchos de estos servicios se utilizan accediendo a las infraestructuras en la nube de cada una de las plataformas (iCloud en Apple y toda la infraestructura de Google) e integrando sus funciones con nuestra aplicación que se ejecuta de forma local en el dispositivo. Ejemplos de estos servicios son la integración de mapas y de localización, la persistencia en la nube de datos para poder ser compartidos desde distintos dispositivos, la validación de la identidad del usuario con algún perfil guardado en alguna de las plataformas, los servicios de notificación o la integración de servicios de pago en las aplicaciones.

Otro tipo de servicios son los proporcionados por las plataformas para la distribución y venta de las aplicaciones desarrolladas. Ambas plataformas cuentan con tiendas en las que publicar y distribuir las apps, la App Store de iOS y el Google Play de Android. Estudiaremos las características de ambas plataformas y los distintos procesos de publicación. Ambas tiendas permiten mecanismos adicionales de compra que los usuarios pueden utilizar dentro de las aplicaciones, las denominadas compras in-app.

Un último tipo de servicios que estudiaremos son los servicios de publicidad. Veremos las APIs y los servicios proporcionados por las plataformas para poder integrar publicidad en las aplicaciones: iAds y Google Mobile Ads.

Se recomienda haber cursado previamente las asignaturas "Tecnologías para el desarrollo de aplicaciones para dispositivos móviles", "Interfaz de usuario en dispositivos móviles" y "Persistencia de datos en dispositivos móviles".

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER UNIVERSITARI EN DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMARI PER A DISPOSITIUS MÒBILS

 

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals, relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG10 : Saber projectar, dissenyar, desenvolupar, implantar i mantenir productes, aplicacions i serveis per a dispositius mòbils, tenint en compte aspectes tècnics, econòmics i d'eficiència.
  • CG11 : Saber dirigir els projectes relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils, complint-ne la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei.
  • CG2 : Ser capaç de treballar i aprendre de manera autodirigida o autònoma.
  • CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG4 : Ser eficient en contextos pluridisciplinaris o internacionals, aportant-hi solucions des del punt de vista de les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements propis.
  • CG6 : Saber comunicar els coneixements, els resultats i les conclusions de l'exercici professional a públics especialitzats i no especialitzats, de manera clara i sense ambigüitats.
  • CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
  • CG8 : Ser capaç de treballar en equip, amb iniciativa i esperit col·laborador.
  • CG9 : Ser capaç d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.

 

Competències específiques (CE)

  • CE12 : Integrar xarxes socials i serveis en el núvol en les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CE13 : Conèixer i utilitzar eficientment les diverses plataformes de distribució d'aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CE14 : Dissenyar i desenvolupar aplicacions per a dispositius mòbils, garantint-ne la privadesa i seguretat de la informació.
  • CE5 : Dissenyar, implementar, desplegar i utilitzar serveis web per a dispositius mòbils.

 

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

MÀSTER UNIVERSITARI EN DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMARI PER A DISPOSITIUS MÒBILS

 

Competències transversals

  • CT1 : Ser capaç de rebre i transmetre informació en altres idiomes, principalment anglès.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals

  • CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG2 : Ser capaços de treballar i aprendre de forma autodirigida o autònoma.
  • CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG4 : Ser capaços de desenvolupar aplicacions en equips multidisciplinaris, integrant els diferents elements necessaris per a l'obtenció d'un producte final (disseny gràfic, localització, etc.).
  • CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements.
  • CG6 : Saber comunicar els coneixements, resultats i conclusions del seu acompliment professional a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
  • CG8 : Ser capaç de treballar en equip amb iniciativa i esperit col·laborador.
  • CG9 : Ser capaços d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.

 

Competències Específiques

  • CE12 : Integrar l'accés a xarxes socials i serveis en el núvol en les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CE13 : Conèixer i utilitzar de manera eficient les diferents plataformes de distribució d'aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CE14 : Dissenyar i desenvolupar aplicacions per a dispositius mòbils garantint la privacitat i seguretat de la informació.
  • CE5 : Dissenyar, implementar, desplegar i utilitzar serveis web per a dispositius mòbils.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Ser capaç d'integrar adequadament les xarxes socials en les aplicacions mòbils.
  • Conéixer els models de negoci del mercat d'aplicacions per a mòbils i ser capaç de triar-ne el més adequat per a un projecte concret.
  • Ser capaç de publicar una aplicació mòbil, fer-ne el seguiment amb les eines proporcionades per les diverses plataformes i aplicar tècniques de màrqueting per a difondre-la i promocionar-la.
  • Ser capaç d'integrar adequadament diversos serveis en el núvol dins de les aplicacions mòbils.
  • Ser capaç de crear aplicacions que interactuen amb l'usuari de manera responsable i no intrusiva, amb els mitjans que la plataformes mòbils ofereixen per a aquesta finalitat.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18

  • Ser capaz de integrar aplicaciones móviles con servicios de backend de persistencia, de autentificación de usuarios y de notificaciones proporcionados por las plataformas móviles de iOS y Android
  • Ser capaz de integrar aplicaciones móviles con APIs de terceros (Twitter, Facebook, Dropbox, etc.) usando el protocolo OAuth
  • Utilizar e integrar servicios de mapas y localización proporcionados por las plataformas móviles de iOS y Android
  • Utilizar los servicios de publicación y distribución de apps de las plataformas móviles, así como las compras in-app
  • Integrar en aplicaciones móviles servicios de pago y monetización y servicios de publicidad
  • Ser capaz de considerar y poner en práctica los factores que facilitan que una aplicación móvil tenga éxito

 

 

;

Dades generals

Codi: 43286
Professor/a responsable:
GALLARDO LOPEZ, DOMINGO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,80
Crèdits pràctics: 1,60
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
    Àrea: CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix