Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
TREBALL FINAL DE MÀSTER

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

La asignatura Trabajo Fin de Máster se ubica en el segundo cuatrimestre del máster tratándose de una asignatura obligatoria.

Las directrices que se establecen en la Universidad de Alicante para el desarrollo de esta asignatura quedan recogidas en la Normativa sobre los Trabajos de Fin de Grado/Trabajos de fin de Máster en la Universidad de Alicante aprobada en el Consejo de Gobierno del día 30 de octubre de 2012 y publicado en el BOUA el 31 de octubre de 2012, así como la normativa propia de la Facultad de Ciencias.

Mediante la realización del Trabajo Fin de Máster (TFG) el estudiante deberá demostrar las competencias adquiridas durante sus estudios de Máster,  ligadas a la búsqueda, organización de documentación, desarrollo de un trabajo de investigación, análisis de resultados, redacción clara y concisa de una memoria escrita que recoja un trabajo original y presentación en público del trabajo de manera adecuada.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG10 : Compromís ètic i respecte per la propietat intel·lectual.
  • CG11 : Habilitat d'aprenentatge per a continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CG12 : Habilitat d'adaptació a l'ambient canviant d'aquesta disciplina, sabent aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CG13 : Capacitat de creativitat.
  • CG14 : Motivació per la qualitat.
  • CG15 : Habilitat per a transferir resultats de recerca.
  • CG16 : Capacitat d'autonomia científica i tècnica.
  • CG17 : Capacitat per a mostrar informació de manera clara.
  • CG2 : Capacitat d'organització i planificació.
  • CG3 : Capacitat de comunicació oral i escrita (en la llengua nativa i en anglés) dels coneixements i les conclusions, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CG4 : Capacitat de gestió de la informació i dels recursos disponibles.
  • CG5 : Capacitat de resoldre problemes, integrar coneixements i formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CG6 : Capacitat de treballar en equip amb iniciativa i esperit emprenedor.
  • CG7 : Capacitat per a treballar en un equip de caràcter interdisciplinari.
  • CG8 : Habilitats en les relacions interpersonals.
  • CG9 : Capacitat de raonament i extracció de conclusions.

 

Competències específiques (CE)

  • CE11 : Organitzar dades en l'elaboració d'històries clíniques, en particular per a grups poblacionals diferents.
  • CE12 : Resolució del diagnòstic i les necessitats de compensació òptica o els tractaments visuals en grups de població diferents.
  • CE13 : Conèixer les tècniques actuals de cirurgia ocular i tenir capacitat per a realitzar les proves oculars incloses en l'examen preoperatori i postoperatorio.
  • CE14 : Estructurar l'examen visual a les peculiaritats de cada cas clínic.
  • CE15 : Desenvolupar la capacitat d'elaborar informes, en col·laboració amb altres professionals sanitaris, en la gestió de pacients.
  • CE19 : Conèixer sistemes de prevenció i detecció d'anomalies visuals.
  • CE20 : Resoldre els casos d'intolerància o fracàs de les prescripcions o els tractaments visuals.
  • CE22 : Aplicar els coneixements d'òptica a l'ús d'elements i instruments òptics més avançats i interpretar-ne els resultats.
  • CE23 : Utilitzar els diversos mètodes d'exploració visual.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que hau de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, a més de les raons últimes que els sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals bàsiques

  • CT1 : Habilitats de comunicació oral i escrita en anglés.
  • CT2 : Habilitats relacionades amb les eines informàtiques i amb les tecnologies de la informació i la comunicació, a més de l'accés a bases de dades en línia (bibliografia científica, bases de patents i de legislació, etc.).
  • CT3 : Habilitats de comunicació oral i escrita en castellà. Capacitat d'elaboració i defensa de projectes.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

El objetivo de la asignatura es que el estudiante desarrolle un trabajo de investigación experimental  de introducción a la investigación bajo la dirección de un tutor/director.

 

 

Dades generals

Codi: 37916
Professor/a responsable:
GARCIA LLOPIS, CELIA
Crèdits ECTS: 9,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 8,10

Departaments amb docència

  • Dep.: ÒPTICA, FARMACOLOGIA I ANATOMIA
    Àrea: ÒPTICA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix