Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
MÈTODES QUANTITATIUS D'INVESTIGACIÓ

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Con esta asignatura se persigue dotar al alumno de las técnicas de cuantificación de utilidad para el desarrollo y comprensión de otras materias del máster, crear en el alumno las aptitudes y habilidades para afrontar de forma crítica, reflexiva y científica el volumen de información cuantitativa y situaciones de incertidumbre de su ámbito de trabajo, y ofrecer un soporte metodológico para que el alumno acometa los nuevos avances científicos. La asignatura recorre los principales procedimientos estadísticos, desde la revisión de herramientas descriptivas hasta los fundamentos y aplicación de técnicas de inferencia estadística.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG11 : Habilitat d'aprenentatge per a continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CG12 : Habilitat d'adaptació a l'ambient canviant d'aquesta disciplina, sabent aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CG13 : Capacitat de creativitat.
  • CG15 : Habilitat per a transferir resultats de recerca.
  • CG16 : Capacitat d'autonomia científica i tècnica.
  • CG17 : Capacitat per a mostrar informació de manera clara.
  • CG2 : Capacitat d'organització i planificació.
  • CG3 : Capacitat de comunicació oral i escrita (en la llengua nativa i en anglés) dels coneixements i les conclusions, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CG4 : Capacitat de gestió de la informació i dels recursos disponibles.
  • CG5 : Capacitat de resoldre problemes, integrar coneixements i formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CG9 : Capacitat de raonament i extracció de conclusions.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Saber reconèixer, en els problemes reals de l'àmbit professional, un problema estadístic ben definit, elaborant hipòtesi i models contrastables mitjançant les tècniques d'anàlisis més adequades.
  • CE2 : Conèixer els principis i les aplicacions de les principals eines de la inferència estadística en les ciències de la salut.
  • CE3 : Conèixer els principis generals del disseny d'experiments i dels models probabilístics en l'àmbit de les ciències de la salut.
  • CE4 : Disseny i execució de la recerca, d'acord amb principis regulats sobre ètica, experimentació animal i bioseguretat en l'àmbit de les ciències de la salut.
  • CE7 : Conèixer les tècniques fonamentals de processament i anàlisi de dades. Saber analitzar i interpretar-ne els resultats.
  • CE8 : Aprendre la implementació de programes informàtics per a l'anàlisi i gestió eficient de dades.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que hau de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, a més de les raons últimes que els sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals bàsiques

  • CT1 : Habilitats de comunicació oral i escrita en anglés.
  • CT2 : Habilitats relacionades amb les eines informàtiques i amb les tecnologies de la informació i la comunicació, a més de l'accés a bases de dades en línia (bibliografia científica, bases de patents i de legislació, etc.).
  • CT3 : Habilitats de comunicació oral i escrita en castellà. Capacitat d'elaboració i defensa de projectes.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

- Reconocer las situaciones en las que se plantea un problema estadístico.
- Crear y gestionar bases de datos sanitarias.
- Aplicar las técnicas de resumen de la información adecuadas a los datos disponibles.
- Reconocer las situaciones de incertidumbre y utilizar la medida de probabilidad y los modelos de probabilidad asociados en cada caso.
- Diseñar y planificar una investigación.
- Seleccionar y aplicar la técnica adecuada para el análisis de datos en función de los objetivos de la investigación y la información disponible.
- Utilizar programas de análisis de datos.
- Interpretar y difundir los resultados.

 

 

Dades generals

Codi: 37912
Professor/a responsable:
MONCHO VASALLO, JOAQUIN
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: INFERMERIA COMUNITÀRIA, MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA
    Àrea: INFERMERIA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix