Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2012-13

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • CE10 : Promoure la participació social i enfortir el grau de control de les persones sobre la pròpia salut pròpia i el compromís amb la de la col·lectivitat.
  • CE11 : Fomentar la defensa de la salut mitjançant les tecnologies de la informació.
  • CE12 : Identificar els determinants polítics i socials de la salut i aplicar els principis d'equitat i equitat en la salut en totes les polítiques.
  • CE13 : Analitzar el principi de l'equitat amb relació a la classe social, el gènere, el grup ètnic i les discapacitats i afavorir una pràctica de la salut pública d'acord amb l'enfocament de drets humans.
  • CE17 : Identificar les desigualtats socials, polítiques i econòmiques que influeixen en la distribució desigual de la salut de la població.
  • CE18 : Descriure els principals problemes de salut internacional, els seus condicionants i els principis de gobernança global de la salut pública.
  • CE8 : Avaluar, gestionar i comunicar els riscos per a la salut pública.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Reconéixer els processos migratoris com un determinant social de la salut de les poblacions.
  • Distingir grups especialment vulnerables als processos migratoris per la condició de gènere, ètnia, classe social i edat, a més d'identificar l'efecte d'aquests processos en la seua salut.
  • Valorar el rol dels serveis sanitaris per a garantir la salut de la població immigrant i identificar factors que impedisquen o potencien l'accés a aquests.
  • Debatre sobre els diversos corrents teòrics feministes.
  • Aplicar els nivells d'observació de gènere per al desenvolupament d'investigacions en salut des de la perspectiva de gènere.
  • Reconéixer, des de la perspectiva de gènere, les limitacions de la informació sanitària en salut pública i de l'evidència científica sobre problemes de salut.
  • Fer anàlisis epidemiològiques de les desigualtats en el desenvolupament i l'equitat de gènere i l'impacte que tenen en la salut.
  • Identificar determinants de la generació de desigualtats en l'assistència sanitària, segons el sexe dels pacients, i eines d'ús i control.
  • Valorar la comunicació de qüestions de salut, amb els mitjans com a eina professional de la salut pública.
  • Conéixer les teories més importants que intenten explicar la interrelació dels mitjans amb les polítiques en curs.
  • Desenvolupar habilitats estratègiques per a fer un pla de comunicació.
  • Apreciar la necessitat d'influir en polítics i gestors, com a part del treball en defensa de la salut.
  • Reconéixer les diferències en comunicació entre els diverses parts interessades (stakeholders) i la necessitat de plans de comunicació segmentats per a cada audiència.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13

Sense dades

 

 

;

Dades generals

Codi: 12360
Professor/a responsable:
GIL GONZALEZ, DIANA MARIA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 2,40
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: INFERMERIA COMUNITÀRIA, MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA
    Àrea: MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA
    Crèdits teòrics: 2
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: UNIVERSITAT MIGUEL HERNANDEZ DE ELCHE
    Àrea: UNIVERSITAT MIGUEL HERNÁNDEZ D'ELX
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0

Estudis en què s'imparteix