Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2019-20
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
Con esta asignatura se pretende que los estudiantes comprendan y conozcan la utilidad de la Estadística en la investigación en Salud Pública. Que adquieran conocimientos, habilidades y actitudes con el fin de crear, depurar, gestionar, analizar e interpretados resultados procedentes de datos de investigación en salud pública.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Adquirir la capacitat per a aplicar els coneixements a la resolució dels problemes i necessitats de salut de la població.
- CG2 : Adquirir la capacitat de cerca documental, anàlisi i síntesi de la informació, i de redacció dels informes necessaris per a l'exercici de les funcions de salut pública.
- CG3 : Adquirir l'habilitat per a desenvolupar i mantenir aprenentatge autònom i formació contínua.
- CG4 : Tenir la capacitat de treballar en equip i amb la població en la resolució de problemes de salut de la comunitat.
- CG5 : Saber formular una hipòtesi i dissenyar i desenvolupar un projecte de recerca en salut pública.
- CG6 : Tenir l'habilitat de comunicar, oralment i per escrit, les conclusions a públics especialitzats i no especialitzats.
Competències específiques (CE)
- CE14 : Analitzar les dades d'estudis poblacionals en salut pública.
- CE16 : Construir i interpretar els diversos indicadors demogràfics, a partir de les fonts de dades disponibles i el paper dels factors demogràfics en les dinàmiques de salut.
- CE3 : Aplicar els fonaments dels mètodes estadístics, epidemiològics i qualitatius aplicats a problemes i necessitats de salut.
- CE7 : Planificar un estudi aplicant els fonaments i mètodes de la recerca en salut pública.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Contextualitzar i definir l'estadística en l'àmbit de la salut pública.
- Identificar els tipus de variables i d'anàlisi concreta per a aconseguir els objectius de la recerca en salut pública.
- Proporcionar destreses i capacitats de creació de bases de dades i gestió de la informació recollida en projectes de recerca en l'àmbit de la salut pública.
- Desenvolupar capacitats per a aplicar tècniques d'anàlisi estadística.
- Despertar el raonament crític per a valorar l'anàlisi més adequada a cada situació i interpretar correctament els resultats de les anàlisis estadístiques i presentar-los de manera clara, concisa i lògica.
- Ser capaç d'analitzar i sintetitzar la informació resultant d'anàlisis estadístiques i extraure'n les conclusions més rellevants i pertinents.
- Adquirir habilitats en l'ús de paquets estadístics com SPSS, R i R-Commander.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
- Contextualizar y definir la estadística en el ámbito de la salud pública
- Reconocer la importancia de la estadística en el ámbito de la salud pública
- Desarrollar habilidades de comunicación
- Aprender a trabajar en equipos multidisciplinares
- Identificar el tipo de variables y el tipo de análisis concreto para alcanzar los objetivos de un proyecto de investigación en el ámbito de la salud pública
- Proporcionar destrezas y capacidades para la creación de bases de datos y gestión de la información recogida en proyectos de investigación en el ámbito de la salud pública
- Desarrollar capacidades para utilizar métodos científicos y aplicar técnicas de análisis estadístico, conobjeto de elaborar conclusiones que faciliten la toma de decisiones
- Capacidad de análisis y síntesis de la información resultante de los análisis estadísticos, extrayendo las conclusiones más relevantes y pertinentes
- Despertar el razonamiento crítico para valorar el análisis más adecuado a cada situación e interpretar corrrectamente los resultados de los análisis estadísticos y presentarlos de forma clara, concisa y lógica
- Aprender a trabajar de forma autonoma y con responsabilidad para poder responder satisfactoria a los ejercicios planteados
- Aprender a gestionar el tiempo para entregar los ejercicios a tiempo
- Adquirir habilidades en el manejo de paquetes estadísticos como SPSS, R y R-commander
- Construir e interpretar los diferentes indicadores dmográficos a partir de las fuentes de información disponible y los factores demográficos en las dinámicas de salud
- Analizar los datos de estudios poblacionales en salud pública
;