Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
CONSTRUCCIÓ METÀL·LICA I MIXTA

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

La asignatura Construcción Metálica y Mixta pretende complementar aspectos impartidos en un curso básico de tecnología de las estructuras donde se han abordado conceptos de hormigón armado y estructuras metálicas.
Para ello, se busca reforzar la capacidad proyectual del estudiante, introduciendo conceptos relativos a criterios de proyecto y normativas, así como sistemas constructivos para construcciones basadas en estructuras metálicas y en estructuras mixtas compuestas por hormigón armado y acero. Estos elementos son comúnmente utilizados como tableros de puentes, forjados y cubiertas, así como en elementos de pilas para puentes o pilares de edificaciones singulares.
Se plantean en esta asignatura tecnológica las diferentes normativas que son de aplicación a este tipo de estructuras así como las técnicas más habituales de cálculo de estos elementos.
De igual forma, y desde un punto de vista descriptivo, se plantean disposiciones constructivas y comprobaciones en elementos singulares específicos.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • G01 : Capacitació cientificotècnica i metodològica per al reciclatge continu de coneixements i l'exercici de les funcions professionals d'assessoria, anàlisi, disseny, càlcul, projecte, planificació, direcció, gestió, construcció, manteniment, conservació i explotació en l'àmbit de l'enginyeria civil.
  • G02 : Comprensió dels múltiples condicionaments de caràcter tècnic, legal i de la propietat que es plantegen en el projecte d'una obra pública i capacitat per a establir-hi diverses alternatives vàlides, triar-ne l'òptima i plasmar-la adequadament, preveient els problemes de la construcció i emprant els mètodes i tecnologies més adequats (tradicionals i innovadors), amb la finalitat d'aconseguir la major eficàcia i afavorir el progrés i un desenvolupament de la societat sostenible i respectuós amb el medi ambient.

 

Competències específiques (CE)

  • CE01 : Capacitat per a abordar i resoldre problemes matemàtics avançats d'enginyeria, des del plantejament del problema fins al desenvolupament de la formulació i la implementació en un programa d'ordinador, i, en particular, capacitat per a formular, programar i aplicar models analítics i numèrics avançats de càlcul, projecte, planificació i gestió, a més de capacitat per a interpretar els resultats obtinguts, en el context de l'enginyeria civil.
  • CE02 : Comprensió i domini de les lleis de la termomecànica dels medis continus i capacitat per a aplicar-les en àmbits propis de l'enginyeria, com ara la mecànica de fluids, la mecànica de materials, la teoria d'estructures, etc.
  • CE04 : Coneixement i capacitat per a l'anàlisi estructural, mitjançant l'aplicació dels mètodes i programes de disseny i càlcul avançat d'estructures, a partir del coneixement i la comprensió de les sol·licitacions i l'aplicació a les tipologies estructurals de l'enginyeria civil. Capacitat per a realitzar avaluacions d'integritat estructural.
  • CE05 : Coneixement de tot tipus d'estructures i dels materials d'aquestes, i capacitat per a dissenyar, projectar, executar i mantenir les estructures i edificacions d'obra civil.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser original en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, a més de les raons últimes que els sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals bàsiques

  • CT01 : Capacitat de pensament creatiu per a desenvolupar mètodes nous i originals.
  • CT02 : Capacitat de treball en equip.
  • CT03 : Capacitat per a comunicar-se en contextos internacionals.
  • CT04 : Capacitat per a contribuir al futur desenvolupament de l'enginyeria de camins, canals i ports.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

  • Dar a conocer al estudiante las bases del análisis de elementos metálicos y mixtos para la construcción de estructuras.
  • Mostrar las técnicas constructivas comunes utilizadas para garantizar el comportamiento mixto de estructuras de hormigón-acero, así como los elementos estructurales habituales en esta técnica.
  • Definir los criterios basados en estados límites y estudiar las normativas más habituales para estas tipologías estructurales.
  • Introducir al alumno en el análisis resistente de estructuras de puentes conforme a las normativas de referencia.

 

 

Dades generals

Codi: 49408
Professor/a responsable:
VARONA MOYA, FRANCISCO DE BORJA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 2,40
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ENGINYERIA CIVIL
    Àrea: ENGINYERIA DE LA CONSTRUCCIÓ
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 2,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix