Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2017-18

Los modelos científico-técnicos suelen dar lugar a ecuaciones diferenciales. En el grado se ha iniciado el estudio de las ecuaciones diferenciales, limitado a las cuestiones más básicas. En esta asignatura se busca un nivel de conocimiento más avanzado que permita la comprensión y aplicación de los métodos a problemas técnicos de mayor complejidad.
En el primer bloque de la asignatura se aborda el estudio de sistemas lineales de ecuaciones diferenciales y la introducción a los métodos cualitativos para el estudio de sistemas no lineales. En el segundo bloque se acomete el estudio de métodos avanzados de resolución de ecuaciones lineales y problemas de contorno, que permite una primera aproximación a la teoría de funciones especiales, los problemas de valores propios y la solución de importantes ecuaciones de la Física de uso en Ingeniería Civil.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • G01 : Capacitació cientificotècnica i metodològica per al reciclatge continu de coneixements i l'exercici de les funcions professionals d'assessoria, anàlisi, disseny, càlcul, projecte, planificació, direcció, gestió, construcció, manteniment, conservació i explotació en l'àmbit de l'enginyeria civil.
  • G02 : Comprensió dels múltiples condicionaments de caràcter tècnic, legal i de la propietat que es plantegen en el projecte d'una obra pública i capacitat per a establir-hi diverses alternatives vàlides, triar-ne l'òptima i plasmar-la adequadament, preveient els problemes de la construcció i emprant els mètodes i tecnologies més adequats (tradicionals i innovadors), amb la finalitat d'aconseguir la major eficàcia i afavorir el progrés i un desenvolupament de la societat sostenible i respectuós amb el medi ambient.

 

Competències específiques (CE)

  • CE01 : Capacitat per a abordar i resoldre problemes matemàtics avançats d'enginyeria, des del plantejament del problema fins al desenvolupament de la formulació i la implementació en un programa d'ordinador, i, en particular, capacitat per a formular, programar i aplicar models analítics i numèrics avançats de càlcul, projecte, planificació i gestió, a més de capacitat per a interpretar els resultats obtinguts, en el context de l'enginyeria civil.
  • CE02 : Comprensió i domini de les lleis de la termomecànica dels medis continus i capacitat per a aplicar-les en àmbits propis de l'enginyeria, com ara la mecànica de fluids, la mecànica de materials, la teoria d'estructures, etc.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser original en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, a més de les raons últimes que els sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals bàsiques

  • CT01 : Capacitat de pensament creatiu per a desenvolupar mètodes nous i originals.
  • CT02 : Capacitat de treball en equip.
  • CT03 : Capacitat per a comunicar-se en contextos internacionals.
  • CT04 : Capacitat per a contribuir al futur desenvolupament de l'enginyeria de camins, canals i ports.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Capacitació cientificotècnica i metodològica per al reciclatge continu de coneixements i l'exercici de les funcions professionals d'assessoria, anàlisi, disseny, càlcul, projecte, planificació, direcció, gestió, construcció, manteniment, conservació i explotació en l'àmbit de l'enginyeria civil.
  • Coneixements adequats dels aspectes científics i tecnològics de mètodes matemàtics, analítics i numèrics de l'enginyeria, mecànica de fluids, mecànica de medis continus, càlcul d'estructures, enginyeria del terreny, enginyeria marítima, obres i aprofitaments hidràulics i obres lineals.
  • Coneixement de la professió d'enginyer de camins, canals i ports i de les activitats que es poden dur a terme en l'àmbit de l'enginyeria civil.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18

- Consolidar la habilidad para modelar y resolver problemas de ecuaciones diferenciales ordinarias lineales, sistemas diferenciales lineales y ecuaciones en derivadas parciales.

- Introducir las ecuaciones y sistemas no lineales y desarrollar la capacidad para el estudio cualitativo de ecuaciones diferenciales.

- Adquirir la perspectiva conceptual necesaria para utilizar de forma eficaz las ecuaciones diferenciales en su trabajo y/o estudios subsecuentes.

 

 

;

Dades generals

Codi: 49400
Professor/a responsable:
FERRANDIZ LEAL, JOSE MANUEL
Crèdits ECTS: 4,50
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 2,70

Departaments amb docència

  • Dep.: MATEMÀTICA APLICADA
    Àrea: MATEMÀTICA APLICADA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 1,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix