Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2012-13

Esta asignatura pretende profundizar en el estudio de los negocios internacionales desde la perspectiva del máximo responsable de la estrategia internacional de la empresa.

Con este marco de referencia, la asignatura se estructura en cinco temas. El tema 1 examina las principales decisiones estratégicas a adoptar en el terreno internacional, prestando especial atención al modo de entrada, a la forma de competir y a las diferencias culturales entre países. El tema 2 se centra en la empresa multinacional, exponiendo diversas explicaciones alternativas para su existencia y analizando el reto que suponen las multinacionales procedentes de economías emergentes. Los temas 3 y 4 tratan de acercarse a la realidad que representan China e India para los negocios internacionales en la actualidad. Por último, el tema 5 aborda la problemática específica de la internacionalización de la empresa familiar.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat per a dominar els coneixements teòrics i la terminologia de cada matèria d'estudi i saber aplicar aquests coneixements de forma integrada a situacions reals.
  • CG10 : Capacitat de comunicar-se de forma efectiva, tant oralment com per escrit, i de presentar públicament idees o informes davant un conjunt de persones o un tribunal.
  • CG7 : Tenir visió estratègica i innovadora.
  • CG8 : Prendre decisions i resoldre problemes en entorns complexos.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Capacitat per a analitzar l'entorn econòmic i empresarial, amb eines avançades de diagnòstic, i per a interpretar-lo i determinar l'impacte que pot tenir sobre les decisions de l'empresa.
  • CE2 : Capacitat per a conduir la realització d'estudis interns que requerisquen un ampli coneixement en diverses àrees funcionals o una gran habilitat tècnica per a emprar fonts o metodologies complexes.
  • CE3 : Capacitat per a dissenyar, implantar i avaluar estratègies per a empreses, que els permeten aconseguir avantatges competitius sostenibles en el temps, en funció de les seues peculiaritats.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.

 

Competencias específicas particulares optativas

  • CE13 : Capacitat per a gestionar els negocis empresarials des d'una perspectiva internacional.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Identificar els elements que integren el procés de direcció estratègica internacional.
  • Analitzar la importància dels factors culturals en els processos de negociació internacional.
  • Conéixer els factors clau d'èxit en destinacions emergents.
  • Comprendre els trets distintius de les multinacionals emergents.
  • Estudiar les peculiaritats del procés d'internacionalització de l'empresa familiar.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13

 

 

;

Dades generals

Codi: 48208
Professor/a responsable:
RIENDA GARCIA, LAURA
Crèdits ECTS: 4,50
Crèdits teòrics: 0,90
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 2,70

Departaments amb docència

  • Dep.: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 0,9
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix