Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2012-13
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
Context de l'assignatura per al curs 2012-13
“Práctica penal y penitenciaria” es una asignatura obligatoria que se integra en el Módulo III del Máster (PRÁCTICA PENAL).
Mediante esta asignatura se pretende ofrecer una visión especializada orientada y práctica orientada al ejercicio profesional de la abogacía en la intervención ordinaria en un proceso penal.
La “Práctica penal y penitenciaria” se relaciona estrechamente con la asignatura “Práctica procesal penal”, que la complementa en los aspectos procesales y procedimentales específicos para ofrecer una perspectiva global y unitaria del proceso penal.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Ser capaç d'obtenir i seleccionar la informació i les fonts rellevants per a resoldre problemes, elaborar estratègies d'actuació i assessorar clients.
- CG2 : Elaborar i manejar els escrits, informes i procediments d'actuació idonis per als problemes suscitats.
- CG6 : Ser capaç de prendre decisions individuals i de participar activament en la presa de decisions col·lectives.
- CG8 : Ser capaç de destriar la informació contradictòria i d'elaborar un judici crític sobre aquesta.
- CG9 : Saber preparar i comunicar casos, problemes o situacions i de plantejar i defensar possibles solucions, mitjançant diverses tècniques d'exposició (oral, escrita, presentacions, etc.).
Competències específiques (CE)
- CE1 : Tenir, comprendre i desenvolupar habilitats que possibiliten aplicar els coneixements acadèmics especialitzats adquirits en el grau a la realitat canviant, a la qual s'enfronten els advocats per a evitar situacions de lesió, risc o conflicte en relació amb els interessos encomanats o l'exercici professional davant tribunals o autoritats públiques i en les funcions d'assessorament.
- CE10 : Desenvolupar destreses i habilitats per a elegir l'estratègia correcta per a defensar els drets dels clients, tenint en compte les exigències dels diversos àmbits de la pràctica professional.
- CE13 : Saber exposar oralment i per escrit fets i extraure'n argumentalment conseqüències jurídiques, en atenció al context i al destinatari a qui s'adrecen i, si cal, d'acord amb les modalitats pròpies de cada àmbit procedimental.
- CE2 : Conèixer les tècniques dirigides a esbrinar i establir els fets en els diversos tipus de procediment, especialment la producció de documents, els interrogatoris i les proves pericials.
- CE3 : Conèixer i ser capaç d'integrar la defensa dels drets dels clients en el marc dels sistemes de tutela jurisdiccionals nacionals i internacionals.
- CE4 : Conèixer les diverses tècniques de composició d'interessos i saber trobar solucions a problemes mitjançant mètodes alternatius a la via jurisdiccional.
Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
L'alumnat ha de ser capaç de redactar els escrits i recursos necessaris per a dur a terme la tramitació ordinària d'un procés penal, tant en la fase declarativa, des de la incoació de les actuacions, com en la fase d'execució. A partir dels casos pràctics i els escrits, l'alumnat ha d'estar en disposició, igualment, d'analitzar amb la suficient perspectiva un procediment penal, a fi de dissenyar l'estratègia per a defensar els interessos del client i conéixer els escrits que ha de formular en cada moment.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
El alumnado deberá ser capaz de analizar un caso desde la perspectiva del Derecho penal sustantivo identificando los puntos más problemáticos que presenta para su calificación jurídica y para la determinación de todos los demás aspectos de los que dependen las consecuencias jurídico-penales, así como de fundamentar argumentalmente la interpretación correspondiente y concretar su solución jurídico-penal.
;