Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
QUÍMICA DE LA HIDROSFERA

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

El agua, es el principal bien de consumo, y disponer de agua de calidad es una necesidad y un derecho para toda la humanidad. El agua es además el principal medio de transporte de sustancias químicas, distribuyéndolas por todo el planeta, conectado océanos, ríos, lagos, suelos y atmósfera entre sí. Esta parte del máster es fundamental para comprender el funcionamiento del planeta Tierra, por lo que sus contenidos están profundamente enlazados a la química de la atmósfera y de la litosfera. Además se coordinará con el resto de asignaturas para garantizar la adquisición de las competencias genéricas atribuidas al módulo, en particular:
  

  • Conocimiento de lengua extranjera (inglés).
  • Legislación ambiental
  • Presentación de informes
  • Capacidad de interrelacionar conocimientos que permitan abordar problemas desde diferentes puntos de vista,       enriqueciendo las soluciones.
  • Capacidad de interpretar los resultados de la investigación química medioambiental a nivel avanzado.
  • Originalidad y creatividad en el empleo de la Química Medioambiental para la resolución de problemas

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Tenir els coneixements avançats, en diversos camps de la química, que són necessaris per a abordar amb profunditat un problema relacionat amb la química ambiental i sostenible.
  • CG4 : Ser capaç d'interrelacionar coneixements que permeten abordar problemes des de diversos punts de vista i enriquir les solucions.
  • CG5 : Saber interpretar i aplicar els resultats de la recerca química a nivell avançat.
  • CG6 : Conèixer en profunditat la importància i l'interès social i econòmic de la química ambiental i sostenible.
  • CG7 : Ser capaç de plantejar solucions a problemes relacionats amb la química ambiental i sostenible.

 

Competències transversals

  • CT2 : Tenir habilitats de comunicació oral i escrita en castellà. Ser capaç d'elaborar i defensar projectes.

 

Competències específiques:>>fonamentals

  • CF10 : Conèixer en profunditat la legislació sectorial vigent en matèria de medi ambient.

 

Competències específiques:>>d'especialització

  • CE34 : Conèixer la hidrosfera i la seua composició.
  • CE35 : Saber interpretar i predir el sentit de les principals reaccions químiques que poden produir-se en la hidrosfera.
  • CE36 : Saber utilitzar els principals models que descriuen el moviment de substàncies químiques rellevants en la hidrosfera.
  • CE37 : Conèixer els principals riscos de contaminació de les aigües.
  • CE38 : Ser capaç d'avaluar, a partir de diverses condicions prèvies, els riscos que diverses activitats comporten en la hidrosfera.
  • CE39 : Saber utilitzar els mitjans fonamentals per a evitar la contaminació de les aigües.
  • CE40 : Saber aplicar les principals tècniques de recuperació d'ambients danyats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

Consultar cronograma

 

 

Dades generals

Codi: 45411
Professor/a responsable:
JORDA GUIJARRO, JUANA DOLORES
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 1,08
Crèdits pràctics: 0,12
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: AGROQUIMICA I BIOQUIMICA
    Àrea: EDAFOLOGIA I QUÍMICA AGRÍCOLA
    Crèdits teòrics: 1,08
    Crèdits pràctics: 0,12
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix