Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2015-16

Gran parte de la civilización humana se ha desarrollado a partir de un  régimen energético sustentado en los combustibles fósiles, siendo el carbón y el petróleo, mucho más tarde, los que marcaron la revolución industrial y desarrollo industrial durante el siglo XX. Sin embargo, la sociedad, el sector industrial y los investigadores  miran con recelo el agotamiento cercano de estas materias primas, de modo que se está dedicando un gran esfuerzo al desarrollo de nuevas metodologías energéticas eficientes y renovables. Hasta el momento las nuevas energías alternativas se presentan como más caras que aquellas que dependen del petróleo o el gas natural, a excepción de la energía nuclear. En esta asignatura investigaremos y seguiremos el desarrollo de diferentes tecnologías energéticas de modo que el alumno del máster pueda definir las estrategias energéticas alternativas, eficientes, limpias y sostenibles en función de variables socio-económicas,, geopolíticas y tecnológicas. Evaluaremos el impacto ecológico reciente que presentan los nuevos procesos energéticos desde el punto de vista social, económico e industrial.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Tenir els coneixements avançats, en diversos camps de la química, que són necessaris per a abordar amb profunditat un problema relacionat amb la química ambiental i sostenible.
  • CG3 : Ser capaç de dissenyar nous processos químics (o modificar els existents) que permeten reduir-ne impacte ambiental.
  • CG4 : Ser capaç d'interrelacionar coneixements que permeten abordar problemes des de diversos punts de vista i enriquir les solucions.
  • CG7 : Ser capaç de plantejar solucions a problemes relacionats amb la química ambiental i sostenible.
  • CG9 : Mostrar un alt grau de compromís amb l'ètica i la responsabilitat tant social com professional.

 

Competències transversals

  • CT2 : Tenir habilitats de comunicació oral i escrita en castellà. Ser capaç d'elaborar i defensar projectes.

 

Competències específiques:>>d'especialització

  • CE1 : Conèixer la situació actual de les diverses fonts d'energia.
  • CE2 : Conèixer els nous desenvolupaments energètics i l'impacte ambiental que tenen.
  • CE3 : Ser capaç de determinar la possible aplicació de les diverses fonts d'energia, en funció de necessitats diferents.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conéixer la situació actual de les diverses fonts d'energia.
  • Conéixer els nous desenvolupaments energètics i l'impacte ambiental que tenen.
  • Ser capaç de determinar la possible aplicació de les diverses fonts d'energia en funció de les necessitats.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16

1. Identificar las energías alternativas a partir de indicadores técnicos, económicos, políticos y sociales. Describir las investigaciones en el área de energías alternativas.
2. Cuantificar las reservas, producción y el uso de petróleo en el planeta. Identificar las reservas de gas natural y carbón y evaluar la comercialización del gas para la obtención de hidrógeno.
3. Investigar el desarrollo de nuevos combustibles a partir del carbón y sus posibles aplicaciones.
4. Identificar la situación tecnológica de la energía  solar y eólica en España.

 

 

;

Dades generals

Codi: 45405
Professor/a responsable:
INIESTA VALCARCEL, JESUS
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,36
Crèdits pràctics: 0,84
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: QUÍMICA FÍSICA
    Àrea: QUÍMICA FÍSICA
    Crèdits teòrics: 0,36
    Crèdits pràctics: 0,84
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix