Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2020-21

En este enlace se puede descargar el documento completo de la guía del TFM.

1) El TFM consistirá en la elaboración y defensa de una memoria, proyecto o trabajo individual orientado a la evaluación de competencias asociadas al título.


2) La memoria del TFM podrá ser redactada y defendida en cualquiera de las lenguas cooficiales de la Comunitat Valenciana, o en las lenguas cooficiales de la UE siempre que la propuesta de TFM así lo especifique.


3) El TFM es una asignatura que se evalúa en el segundo cuatrimestre del curso, aunque es muy recomendable que la elección del tema y tutor y las fases iniciales de elaboración del mismo por parte del alumno comiencen ya durante el primer cuatrimestre del curso.


4) Su carga lectiva es de 12 créditos ECTS, que se traducirán en 300 horas del estudiante, y que corresponden al 20% de total de créditos del Máster (60). Dado que se trata de la asignatura con mayor carga lectiva de las que componen el Máster, aunque sin docencia presencial, la necesidad de planificar minuciosamente y con la suficiente antelación las tareas conducentes a la presentación y defensa del TFM son fundamentales.


5) Algunas cuestiones metodológicas sobre el mismo se abordarán en todas y cada una de las asignaturas con docencia presencial que componen el Máster, y en particular en aquellas enfocadas a la investigación en comunicación (las tres asignaturas optativas, una de la cuales ha de ser cursada necesariamente por todos los alumnos).


6) El TFM está regulado por lo que dispone el plan de estudios, por la normativa de la UA al respecto, así como por el Reglamento sobre TFG/Trabajos Fin de Master desarrollado por la Facultad de CC. Económicas y Empresariales y aprobado en su última modificación en Junta de Facultad del 24 de julio de 2014. Enlace a normativa TFM

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • CS16 : Capacitat per a prendre decisions en grup, argumentar, escoltar activament, defensar les idees i la gestió del temps d'un projecte de comunicació.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Que l'alumnat tinga les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser en gran part autodirigida o autònoma.
  • CB7 : Que l'alumnat sàpia aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB9 : Que l'alumnat sàpia comunicar les conclusions i els coneixements propis i les raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Comunicar-se amb fluïdesa oralment i per escrit.
Conéixer i usar adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació.
Utilitzar adequadament les normes ortogràfiques i gramaticals en el llenguatge oral i escrit.
Comprendre raonar i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement.
Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
Conéixer i identificar els principals conceptes teòrics, àmbits i mètodes d'investigació del camp d'estudi.
Conéixer i identificar els diversos perfils professionals del sector i les funcions que en defineixen l'exercici.
Expressar-se amb correcció, oralment i per escrit, en la llengua nativa.
Aplicar els mètodes i procediments adequats per a la investigació.
Conéixer i utilitzar les possibilitats que la informàtica, en les diverses aplicacions bàsiques, ofereix en l'àmbit professional.
Decidir, de manera integral i crítica, entre diverses opcions.
Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
Adquirir i posar en pràctica habilitats socials i comunicatives que afavorisquen la interacció.
Valorar la pluralitat i l'enriquiment que comporta el contacte amb altres cultures.
Reconéixer i defensar els drets fonamentals de qualsevol individu.
Emetre judicis i posicionar-se críticament davant les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions d'un mateix.
Gestionar proactivament el procés d'aprenentatge.
Ajustar el comportament als canvis que plantegen noves situacions.
Planificar i desenvolupar accions innovadores, tant en l'àmbit de coneixement com en la vida quotidiana.
Comprendre els elements i processos bàsics implicats en la professió del director o gestor de la comunicació en una empresa o institució.
Comprendre els elements i processos bàsics implicats en qualsevol emprenedoria de naturalesa cultural o creativa.
Valorar críticament aquests elements i processos bàsics.
Ser capaç d'analitzar i interpretar dades teòriques i empíriques rellevants en l'àmbit de la comunicació i les indústries creatives.
Ser capaç de desenvolupar els aspectes formals i metodològics bàsics d'una investigació sobre l'activitat del professional de la comunicació per compte propi o alié.
Conéixer el significat de la terminologia específica de la professió del gestor de la comunicació i de l'emprenedor en activitats culturals i creatives.
Aplicar la terminologia professional als contextos adequats.
Discriminar la multiplicitat de factors presents en les situacions i moments de la realitat vital i professional.
Reflexionar, amb sentit crític i imparcial, sobre les diverses situacions o moments de la realitat vital i professional.
Saber extraure conseqüències que servisquen com a criteris vàlids per a actuacions futures.
Saber desenvolupar punts de vista, tant professionals com de coneixement, que siguen originals i innovadors.
Analitzar objectivament les situacions de la realitat professional i de l'àmbit epistemològic dels àmbits d'estudi del Màster.
Donar respostes conductuals als canvis i les exigències que plantegen noves mutacions en àmbit de la pràctica professional i de l'àmbit epistemològic de la comunicació en empreses i institucions i de les emprenedories culturals i creatives, en particular els relatius a la web 2.0 i als rols nous exercits pels consumidors i usuaris en el procés de la comunicació comercial i institucional.
Saber transmetre oralmente els resultats més rellevants d'una investigació.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21

El TFM consistirá en la elaboración y defensa de una memoria, proyecto o trabajo individual orientado a la evaluación de competencias asociadas al título. La memoria del TFM podrá ser redactada y defendida en cualquiera de las lenguas cooficiales de la Comunitat Valenciana, o en las lenguas cooficiales de la UE siempre que la propuesta de TFM así lo especifique.

Los objetivos de aprendizaje son: Comunicarse con fluidez de manera oral y por escrito. Conocer y usar adecuadamente los recursos que posibiliten las nuevas tecnologías de la información. Utilizar adecuadamente las normas ortográficas y gramaticales en el leguaje oral y escrito. Comprender razonar y sintetizar contenidos de diversos ámbitos de conocimiento. Emprender acciones y tomar decisiones a partir de los conocimientos teóricos adquiridos. Conocer e identificar los principales conceptos teóricos, ámbitos y métodos de investigación del campo de estudio. Conocer e identificar los diferentes perfiles profesionales del sector así como las tareas que definen su ejercicio. Expresarse correctamente de forma oral y escrita en su lengua nativa. Aplicar los métodos y procedimientos adecuados para la investigación. Conocer y utilizar las posibilidades que la informática, en sus diferentes aplicaciones básicas, ofrece en su ámbito profesional. Decidir, de manera integral y crítica, entre diferentes opciones. Adquirir e implementar estrategias de colaboración y habilidades que favorezcan el trabajo cooperativo reconociendo las aportaciones de otros ámbitos del saber como factor enriquecedor del ejercicio profesional. Adquirir y pone en práctica habilidades sociales y comunicativas que favorezcan la interacción. Valorar la pluralidad y el enriquecimiento que supone el contacto con otras culturas. Reconocer y defender los derechos fundamentales de cualquier individuo. Emitir juicios y posicionarse críticamente ante las diversas situaciones vitales y profesionales, sin omitir la consideración crítica acerca de las acciones y opiniones de uno mismo. Gestionar de manera proactiva su proceso de aprendizaje. Ajustar su comportamiento a los cambios que plantean nuevas situaciones. Planificar y desarrollar acciones innovadoras tanto en su ámbito de conocimiento como en la vida cotidiana. Comprender los elementos y procesos básicos implicados en la profesión del director y/o gestor de la comunicación en una empresa o institución. Comprender los elementos y procesos básicos implicados en cualquier emprendimiento de naturaleza cultural o creativa. Valorar de forma crítica dichos los elementos y procesos básicos. Ser capaz de analizar e interpretar datos teóricos y empíricos relevantes en el ámbito de la comunicación y de las industrias creativas Ser capaz de desarrollar los aspectos formales y metodológicos básicos propios de una investigación sobre temas relativos a la actividad del profesional de la comunicación, sea por cuenta propia o por cuenta ajena. Conocer el significado de la terminología específica de la profesión del gestor de la comunicación y de el emprendedor en actividades culturales y creativas Aplicar la terminología profesional en los contextos adecuados.

 

 

;

Dades generals

Codi: 43612
Professor/a responsable:
SANCHEZ OLMOS, CANDELARIA
Crèdits ECTS: 12,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 10,80

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix