Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2015-16

Bajo la denominación de Negocio y Mercado de la Economía Creativa, esta asignatura pretende formar al futuro director de Marketing y Comunicación en aquellas competencias que le serán requeridas en ámbito profesional de las Industrias Culturales y Creativas.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat i habilitat per a exercir com a professionals de la comunicació, amb especial atenció a la gestió integral i a la recerca i mesura de l'eficàcia dels processos comunicatius en l'àmbit de les indústries creatives.

 

Competències específiques (CE)

  • CS14 : Comprendre els processos globals de la comunicació dels productes de les indústries creatives emergents, l'estructura, els formats que adopten i les sinergies que s'estableixen entre les tendències en les indústries culturals i creatives, els seus productes i la comunicació amb els públics.
  • CS16 : Capacitat per a prendre decisions en grup, argumentar, escoltar activament, defensar les idees i la gestió del temps d'un projecte de comunicació.
  • CS2 : Habilitat per a adaptar-se als objectius organitzacionals.
  • CS4 : Coneixement de la delimitació conceptual, les característiques, la situació actual i les perspectives de les indústries culturals i creatives.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Que l'alumnat tinga les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser en gran part autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Que l'alumnat sàpia aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Que l'alumnat siga capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que l'alumnat sàpia comunicar les conclusions i els coneixements propis i les raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

1. Coneixements dels fonaments estratègics de màrqueting.
2. Estudi dels mètodes i les tècniques de planificació estratègica per a la presa de decisions en les àrees de màrqueting empresarial.
3. Anàlisi i selecció de mitjans i suports.
4. Estudi de les estratègies de màrqueting disponibles per a l'empresa.
5. Estudi de les metodologies de disseny, implantació, execució i control dels plans de màrqueting d'una indústria creativa.
6. Coneixement dels sistemes i les metodologies d'avaluació d'un pla de màrqueting.
7. Coneixement del mercat de comunicació i de les empreses que hi operen.
8. Anàlisi i definició de diverses formes d'organització empresarial.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16

En el ámbito cognitivo:

1. Conocimientos de los fundamentos del marketing.
2. Estudio de los métodos y técnicas de marketing específicas para la toma de decisiones en las áreas de comunicación, en general, y de la comunicación en empresas e instituciones creativas, en particular.
3. Conocimiento y análisis económico y social de las empresas de comunicación, especialmente de publicidad y relaciones públicas y en el ámbito local, autonómico, nacional y europeo.
4. Análisis y selección de medios y soportes.
5. Conocimiento de las técnicas de planificación.
6. Estudio de las técnicas de compra y negociación de espacios.

En el ámbito profesional, será capaz de:

1-Diseñar, ejecutar y controlar el Plan de Marketing de las industrias creativas.
2- Establecer el plan de comunicación.
3- Identificar y definir los objetivos de las empresas en relación a la tipología de sus productos, así como su distribución, precio y comunicación.
4- Asesorar al anunciante desde el análisis e interpretación de sus necesidades de comunicación publicitaria y de las relaciones públicas.
5- Ejercer como experto en la gestión estratégica de la imagen corporativa de una empresa.
6- Dirigir y gestionar los presupuestos de comunicación y para la correcta imputación de sus costes.
7- Analizar de forma crítica los diversos factores que conforman la relación entre las diferentes empresas creativas y de la comunicación, sus productos, sus proveedores y sus clientes.

Es decir, que la Dirección en Comunicación aspire a permear y a hacerse valer no sólo en los sectores productivos creativos, donde el peso de lo simbólico y lo intangible es más evidente, sino idealmente en toda producción y distribución de bienes y servicios de cualquier tipo.

 

 

;

Dades generals

Codi: 43605
Professor/a responsable:
QUILES SOLER, MARIA DEL CARMEN
Crèdits ECTS: 10,00
Crèdits teòrics: 2,80
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 6,00

Departaments amb docència

  • Dep.: MARKETING
    Àrea: COMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS
    Crèdits teòrics: 0,56
    Crèdits pràctics: 0,24
  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 1,4
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 0,84
    Crèdits pràctics: 0,36

Estudis en què s'imparteix