Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2015-16

La gestión estratégica de la marca para las organizaciones en las industrias creativas es uno de los ámbitos principales de Comincrea, de ahí su carácter troncal para sus dos itinerarios.

Las industrias creativas crecen con la sociedad digital y con el intercambio constante de marcas, en un entorno cada vez más competitivo y saturado de opciones. La marca contribuye a la diferenciación y éxito de los proyectos de emprendimiento y empresariales.

El branding es el ámbito profesional y de estudio que se centra en los procesos de creación y gestión de marca. Las industrias culturales y creativas crecen al amparo de la gestión de la propiedad industrial e intelectual. Dominios como el co-branding o licensing cobran especial importancia para circular la producción de las industrias culturales y creativas. Abordaremos los aspectos funcionales, emocionales y sociales de las marcas en el marco de una socio-economía líquida y cambiante.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat i habilitat per a exercir com a professionals de la comunicació, amb especial atenció a la gestió integral i a la recerca i mesura de l'eficàcia dels processos comunicatius en l'àmbit de les indústries creatives.

 

Competències específiques (CE)

  • CS1 : Capacitat i habilitat per a identificar, valorar, gestionar i protegir els actius intangibles de l'empresa.
  • CS3 : Estudi de la configuració de la personalitat pública de les organitzacions i la gestió dels actius intangibles en els seus programes de comunicació.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

• Oferir una visió integrada dels recursos i actius intangibles i la importància que tenen en els negocis i les empreses, especialment en les dels sectors i indústries creatives.
• Oferir una visió integrada de la creació i gestió del brànding en les organitzacions, en l'actual context de l'economia creativa i valorització d'intangibles.
• Exercir com a expert en la gestió estratègica de la imatge de marca i dels intangibles, en empreses privades o públiques, especialment en les dels sectors creatius.
• Saber qui i com gestiona de manera integral la marca, i altres intangibles, en les institucions o empreses, privades o públiques, familiars o d'una altra naturalesa, especialment en el sector de les indústries creatives.
• Conéixer els principals àmbits d'aplicació del brànding en l'actualitat.
• Conéixer i experimentar el procés integral de creació i gestió de marca en l'àmbit de les indústries creatives.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16

Ofrecer una visión integrada de la creación y gestión del branding en las organizaciones, en el actual contexto de la economía creativa y de valorización de intangibles.


Al finalizar el alumno será capaz de ejercer como experto en la gestión estratégica de la imagen de marca, de la empresa privadas o públicas, sobre todo de aquellas directamente relacionadas con las industrias creativas.

Conocer cómo y quiénes gestionan de forma integral la marca, en las instituciones o empresas, privadas o públicas, familiares o de otra naturaleza.

Conocer los principales ámbitos de aplicación del branding en la actualidad.

Conocer la herramienta y el proceso de creación de marca y saber activar la marca a través de los puntos de contacto.

Conocer y experimentar el proceso integral de creación y gestión de marca en el ámbito de las industrias culturales y creativas.

 

Competencias

Al finalizar la asignatura, el alumno será capaz de ejercer como experto en la gestión de marca en proyectos de las industrias culturales y creativas.

 

 

;

Dades generals

Codi: 43602
Professor/a responsable:
OLIVARES DELGADO, FERNANDO
Crèdits ECTS: 5,00
Crèdits teòrics: 1,00
Crèdits pràctics: 1,00
Càrrega no presencial: 3,00

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 1
    Crèdits pràctics: 1
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix