Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

El análisis del conjunto de los Recursos Hídricos es necesario para evaluar la escasez de agua en el territorio. Se estudiarán las Instituciones de mercado, las aguas superficiales y sus infraestructuras, los diferentes usos del agua en la agricultura, abastecimiento, industria y otros. La planificación hidrológica será obervada como una de las herramientas clave para la ordenación y gestión del agua a escala nacional: Plan Hidrológico Nacional y trasvases. Otro de las cuestiones versará sobre el estrés hídrico y su incidencia agronómica y ambiental. Merecerá especial atención el análisis de los episodios de sequía desde la óptica de la economía de los riesgos naturales.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat de síntesi i anàlisi de les diferents fonts d'informació de manera crítica.
  • CG3 : Capacitat per a aplicar el coneixement adquirit i comprendre problemes complexos i multidimensionals. Adaptació a noves situacions.
  • CG4 : Capacitat per a processar, interpretar i presentar dades utilitzant tècniques d'anàlisis qualitatives i quantitatives.
  • CG5 : Capacitat per a comunicar-se amb experts d'altres àrees.
  • CG7 : Saber adquirir i utilitzar informació bibliogràfica i tècnica i conèixer la terminologia anglesa relacionada amb les matèries.
  • CG8 : Capacitat d'adaptació a les necessitats socials i empresarials.
  • CG9 : Sensibilitat pels temes mediambientals i per la conservació de recursos naturals.

 

Competències específiques (CE)

  • CE14 : Avaluació dels recursos d'aigua utilitzables per als diferents usos i la seua problemàtica específica, amb especial referència a les demarcacions hidrogràfiques del Xúquer i del Segura. Necessitats i recursos.
  • CE17 : Aptitud per a avaluar diferents alternatives de gestió des d'una aproximació integral i multidisciplinària, i seleccionar la més eficient en un marc de desenvolupament sostenible.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB1 : Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos Máster Universitario en Gestión Sostenible y Tecnologías del Agua de la Universidad de Alicante Página 32 de 126 dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio.
  • CB2 : Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
  • CB3 : Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones (y los conocimientos y razones últimas que las sustentan) a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
  • CB4 : Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

 

 

;

Dades generals

Codi: 37618
Professor/a responsable:
MELGAREJO MORENO, JOAQUIN
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,90
Crèdits pràctics: 0,30
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI ECONÒMICA APLICADA
    Àrea: HISTÒRIA I INSTITUCIONS ECONÒMIQUES
    Crèdits teòrics: 0,78
    Crèdits pràctics: 0,3
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: CIÈNCIES DE LA TERRA I DEL MEDI AMBIENT
    Àrea: FISIOLOGIA VEGETAL
    Crèdits teòrics: 0,12
    Crèdits pràctics: 0

Estudis en què s'imparteix