Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2019-20
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
El análisis del conjunto de los Recursos Hídricos es necesario para evaluar la escasez de agua en el territorio. Se estudiarán las Instituciones de mercado, las aguas superficiales y sus infraestructuras, los diferentes usos del agua en la agricultura, abastecimiento, industria y otros. La planificación hidrológica será obervada como una de las herramientas clave para la ordenación y gestión del agua a escala nacional: Plan Hidrológico Nacional y trasvases. Otro de las cuestiones versará sobre el estrés hídrico y su incidencia agronómica y ambiental. Merecerá especial atención el análisis de los episodios de sequía desde la óptica de la economía de los riesgos naturales.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat de síntesi i anàlisi de les diferents fonts d'informació de manera crítica.
- CG3 : Capacitat per a aplicar el coneixement adquirit i comprendre problemes complexos i multidimensionals. Adaptació a noves situacions.
- CG4 : Capacitat per a processar, interpretar i presentar dades utilitzant tècniques d'anàlisis qualitatives i quantitatives.
- CG5 : Capacitat per a comunicar-se amb experts d'altres àrees.
- CG7 : Saber adquirir i utilitzar informació bibliogràfica i tècnica i conèixer la terminologia anglesa relacionada amb les matèries.
- CG8 : Capacitat d'adaptació a les necessitats socials i empresarials.
- CG9 : Sensibilitat pels temes mediambientals i per la conservació de recursos naturals.
Competències específiques (CE)
- CE14 : Avaluació dels recursos d'aigua utilitzables per als diferents usos i la seua problemàtica específica, amb especial referència a les demarcacions hidrogràfiques del Xúquer i del Segura. Necessitats i recursos.
- CE17 : Aptitud per a avaluar diferents alternatives de gestió des d'una aproximació integral i multidisciplinària, i seleccionar la més eficient en un marc de desenvolupament sostenible.
Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)
- CB1 : Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos Máster Universitario en Gestión Sostenible y Tecnologías del Agua de la Universidad de Alicante Página 32 de 126 dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio.
- CB2 : Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
- CB3 : Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones (y los conocimientos y razones últimas que las sustentan) a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
- CB4 : Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
;