Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2015-16
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Context de l'assignatura per al curs 2015-16
Asignatura de carácter metodológico que pretende contribuir al objetivo general del máster de enfocar el estudio de la literatura desde perspectivas metodológicas nuevas y diferentes a las adquiridas en el grado.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG2 : Adquisició de coneixements específics i avançats (respecte als adquirits en el grau) de les matèries estudiades.
- CG3 : Adquisició de coneixements específics de les matèries estudiades per a la seua aplicació professional en l'àmbit docent.
Competències específiques:>>coneixements conceptuals / marcs teòrics
- CE3 : Comprendre els procediments metodològics per a l'anàlisi de textos literaris.
- CE4 : Reflexionar sobre els temes i motius recurrents en la literatura.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Iniciar l'alumnat en l'estudi de la literatura des de la vinculació amb altres disciplines, especialment amb la historiografia.
- Apropar l'alumnat als plantejaments teòrics més destacats sobre la interrelació història-literatura.
- Revisar les dicotomies historicitat-literarietat i veritat-ficció en l'aplicació a l'anàlisi filològica.
- Analitzar els exemples més evidents de la relació historicitat-literarietat al llarg de la història de la literatura, amb especial atenció als de l'àmbit espanyol i hispanoamericà.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
a) Iniciar al alumno en el estudio de la Literatura desde su vinculación con otras disciplinas, especialmente con la Historiografía.
b) Acercar al alumno a los planteamientos teóricos más destacados sobre la interrelación historia/literatura.
c) Revisar las dicotomías historicidad/literariedad y verdad/ficción en su aplicación al análisis filológico.
d) Analizar los ejemplos más evidentes de la relación historicidad/literariedad a lo largo de la historia de la Literatura, con especial atención a los propios del ámbito español e hispanoamericano.
;