Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

Esta asignatura ofrece en su contenido los fundamentos básicos de las actuales tendencias y técnicas en la planificación y evaluación de la comprensión y expresión oral en la enseñanza-aprendizaje del inglés como segunda lengua/lengua extranjera. Al mismo tiempo, pretende iniciar al alumno en la investigación en la comprensión y expresión oral y su didáctica

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Dominar teories, models lingüístics i metodologies aplicables a l'ensenyament de segones llengües, com també mètodes d'investigació i tècniques de recerca d'informació que poden servir de base per a la realització de treballs de recerca sobre l'ensenyament de l'espanyol o l'anglès com a segones llengües / llengües estrangeres.
  • CG3 : Ser capaços d'aplicar els coneixements adquirits a la planificació i desenvolupament de treballs de recerca sobre l'ensenyament de l'espanyol o l'anglès com a segones llengües / llengües estrangeres que transmeten, de manera clara, els seus coneixements i els resultats d'aquesta investigació.
  • CG4 : Ser capaços d'aplicar a la docència els coneixements adquirits de l'espanyol i/o anglès com a segones llengües / llengües estrangeres.
  • CG5 : Tenir una actitud crítica i autocrítica, que implica capacitat d'autoavaluació i autocorrecció, i de curiositat intel·lectual que permeta la formació autònoma i l'actualització contínua del coneixement en l'àmbit de l'ensenyament de segones llengües / llengües estrangeres.
  • CG6 : Ser capaços de transmetre en la seua activitat professional (investigadora o docent) valors socials i culturals concordes amb l'Europa actual, multilingüe i multicultural.

 

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA1 : Comprender y expresarse en un idioma distinto a los oficiales de la Comunidad Valenciana en su ámbito disciplinar.
  • CGUA2 : Ser capaz de utilizar como usuario herramientas básicas en TIC.

 

Competències específiques (CE):>>conceptuals

  • CEE4 : Conèixer aspectes lingüístics de l'espanyol o de l'anglès, en els diferents nivells i destreses comunicatives, pertinents des del punt de vista de la investigació i de la docència, així com línies i mètodes d'investigació específics d'aquestes matèries.
  • CEE6 : Conèixer i comprendre la bibliografia especialitzada, la terminologia i les eines conceptuals que puguen servir de base per a la planificació de la docència i per a la investigació, tant pel que fa als aspectes comuns a l'ensenyament de segones llengües / llengües estrangeres, com en relació amb la seua aplicació a l'espanyol o l'anglès.

 

Competències específiques (CE):>>procedimentals

  • CPE10 : Ser capaç de seleccionar i planificar, de manera fonamentada, continguts, activitats, materials i tècniques d'avaluació per a l'ensenyament / aprenentatge de l'espanyol/anglès com a L2/L1 en els nivells que componen la llengua i en relació amb diferents destreses, tenint en compte els problemes específics que plantegen i la diversitat de contextos docents.
  • CPE12 : Ser capaç de llegir i d'utilitzar de manera pertinent bibliografia especialitzada, terminologia i eines conceptuals que puguen servir de base per a la planificació de la docència i per a la investigació, tant pel que fa als aspectes comuns a l'ensenyament de segones llengües / llengües estrangeres com en relació amb la seua aplicació a l'espanyol o l'anglès.
  • CPE8 : Aplicar models i teories sobre ensenyament i adquisició de segones llengües / llengües estrangeres, així com els coneixements adquirits sobre nivells, destreses i el paper de la literatura i la cultura en el desenvolupament de la competència, a la realització d'activitats (estudi de casos, resolució de problemes, etc.) i desenvolupament de treballs acadèmics plantejats en les diferents matèries.

 

Competències específiques (CE):>>actitudinals

  • CAE14 : Tenir una actitud flexible i crítica davant de la diversitat de teories, tendències i metodologies en la investigació sobre ensenyament de segones llengües (espanyol o anglès).
  • CAE15 : Ser capaç d'actualitzar i desenvolupar, de manera autònoma, els coneixements relacionats amb l'ensenyament de l'espanyol o l'anglès com L2/L1.
  • CAE16 : Demostrar capacitat per a la col·laboració, el compromís i la responsabilitat en les tasques individuals i conjuntes que es requereixen per a formar-se com a futur docent i investigador en anglès / espanyol.
  • CAE17 : Mostrar una actitud positiva davant del multilingüisme i multiculturalisme de l'Europa actual partint de l'ensenyament de l'anglès/espanyol.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  1. Coneixement de conceptes instrumentals en els dominis que constitueixen la matèria.
  2. Coneixement d'aspectes i problemes específics de les destreses que conformen la competència comunicativa de l'anglès, així com de les seues bases lingüístiques, amb la intenció del seu ensenyament com a segona llengua o llengua estrangera.
  3. Coneixement de perspectives clau per a la investigació en la matèria.
  4. Coneixement de materials, estratègies, eines d'avaluació, així com els seus fonaments lingüístics, amb la intenció de l'ensenyament d'aqueixes destreses que conformen la competència comunicativa de l'anglès com a segona llengua o llengua estrangera.
  5. Coneixement de fonts d'informació i bibliografia especialitzada de referència en lingüística aplicada a l'ensenyament de la comprensió i expressió oral, així com de la comprensió i expressió escrita, de l'anglès com a segona llengua o llengua estrangera.
  6. Aplicació dels coneixements adquirits en activitats d'estudi de casos, resolució de problemes, anàlisis de materials, tècniques i estratègies i al disseny d'activitats.
  7. Utilització analítica i comprensiva de les diferents fonts d'informació i la bibliografia de referència.
  8. Utilització adequada de termes i eines conceptuals propis de la matèria.
  9. Aplicació dels coneixements adquirits a la realització de treballs acadèmics.
  10. Responsabilitat en les tasques individuals.
  11. Col·laboració en les tasques col·lectives.
  12. Desenvolupament d'una actitud flexible i crítica davant la diversitat de mètodes, teories i perspectives.
  13. Desenvolupament de la capacitat per al treball autònom.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

 

Que los alumnos conozcan cómo se integran  la comprensión auditiva y la  expresión oral en la enseñanza del inglés L2/LE como parte de la competencia 

Que comprendan la relación de la comprensión auditiva y la expresión oral en inglés con los niveles lingüísticos y los aspectos implicados en la dimensión discursiva. 

Que conozcan y analicen los problemas específicos que plantea la comprensión y la expresión oral en el inglés desde el punto de vista de su enseñanza como L2/LE.

Que conozcan, analicen y valoren materiales existentes para la enseñanza de la comprensión y expresión oral  del inglés como L2/LE.

Que conozcan y valoren  metodologías  para la enseñanza de la comprensión y la expresión oral del inglés como L2/LE. 

Que conozcan métodos y herramientas específicos para la evaluación de la comprensión y la expresión oral  del inglés L2/LE.

Que conozcan bibliografía especializada sobre la materia así como otros recursos para el aprendizaje (materiales, recursos on-line etc.)

Que conozcan perspectivas y posibilidades en la investigación de la competencia discursiva en lo que concierne a la comprensión y la expresión oral en el marco de la enseñanza del inglés L2/LE.

 

Que sean capaces de utilizar adecuadamente la terminología y las herramientas conceptuales  para el análisis de competencia comunicativa en la dimensión oral auditiva, la planificación y las actividades asociadas a la enseñanza  del inglés como L2/LE. 

Que sean capaces de relacionar la competencia comunicativa en la dimensión oral y auditiva con los niveles lingüísticos y los aspectos implicados en la dimensión discursiva  en la planificación  de la enseñanza de la comprensión y expresión oral-auditiva en inglés L2/LE.

Que sean capaces de seleccionar contenidos y planificar actividades para  la enseñanza de la comprensión y la expresión oral en inglés como L2/LE teniendo en cuenta los problemas específicos que plantea.

Que sean capaces de seleccionar de forma fundamentada materiales existentes   para la enseñanza de la comprensión y la expresión oral en inglés como L2/LE

Que sean capaz de crear materiales e idear estrategias para la enseñanza de la comprensión y la expresión oral en  inglés como L2/LE.

Que sean capaces de seleccionar y aplicar, de manera fundamentada,   métodos y herramientas de evaluación de la comprensión y la expresión oral  en la enseñanza de inglés como lengua extranjera/L2.

Que sean capaces de integrar de forma adecuada la enseñanza de la comprensión y la expresión oral  en la planificación de la enseñanza de inglés como L2/LE.

Que utilicen de manera analítica y comprensiva bibliografía de referencia.

Que sean capaces de sintetizar y analizar contenidos relacionados con la materia y de exponer sus ideas con orden, claridad y coherencia.

Que sean capaces de diseñar y elaborar un trabajo sobre alguno de los aspectos de la comprensión y expresión oral en inglés L2/LE contenidos en el programa incorporando los conceptos aprendidos y la lectura de la bibliografía.

 

 

 

 

;

Dades generals

Codi: 39012
Professor/a responsable:
MORELL MOLL, TERESA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix