Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2018-19
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
Context de l'assignatura per al curs 2018-19
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Dominar teories, models lingüístics i metodologies aplicables a l'ensenyament de segones llengües, com també mètodes d'investigació i tècniques de recerca d'informació que poden servir de base per a la realització de treballs de recerca sobre l'ensenyament de l'espanyol o l'anglès com a segones llengües / llengües estrangeres.
- CG2 : Conèixer els problemes específics que conforme a les seues peculiaritats lingüístiques plantegen l'espanyol i/o anglès de cara al seu ensenyament com a segones llengües / llengües estrangeres en els seus diferents nivells i destreses, així com aspectes literaris i culturals necessaris pertinents per a integrar la literatura i la cultura en la classe d'espanyol/anglès L2/LI.
- CG3 : Ser capaços d'aplicar els coneixements adquirits a la planificació i desenvolupament de treballs de recerca sobre l'ensenyament de l'espanyol o l'anglès com a segones llengües / llengües estrangeres que transmeten, de manera clara, els seus coneixements i els resultats d'aquesta investigació.
- CG4 : Ser capaços d'aplicar a la docència els coneixements adquirits de l'espanyol i/o anglès com a segones llengües / llengües estrangeres.
- CG5 : Tenir una actitud crítica i autocrítica, que implica capacitat d'autoavaluació i autocorrecció, i de curiositat intel·lectual que permeta la formació autònoma i l'actualització contínua del coneixement en l'àmbit de l'ensenyament de segones llengües / llengües estrangeres.
Competències específiques (CE):>>conceptuals
- CEE5 : Conèixer el paper de la literatura i cultura de l'espanyol i/o anglès com a instrument per al desenvolupament de la competència comunicativa de la llengua, així com les línies i possibilitats d'investigació en aquest àmbit.
- CEE6 : Conèixer i comprendre la bibliografia especialitzada, la terminologia i les eines conceptuals que puguen servir de base per a la planificació de la docència i per a la investigació, tant pel que fa als aspectes comuns a l'ensenyament de segones llengües / llengües estrangeres, com en relació amb la seua aplicació a l'espanyol o l'anglès.
Competències específiques (CE):>>procedimentals
- CPE11 : Ser capaç de seleccionar i utilitzar textos literaris espanyols/anglesos adequats per al desenvolupament de la competència lingüística i l'aproximació al context sociocultural de les llengües respectives.
- CPE12 : Ser capaç de llegir i d'utilitzar de manera pertinent bibliografia especialitzada, terminologia i eines conceptuals que puguen servir de base per a la planificació de la docència i per a la investigació, tant pel que fa als aspectes comuns a l'ensenyament de segones llengües / llengües estrangeres com en relació amb la seua aplicació a l'espanyol o l'anglès.
- CPE8 : Aplicar models i teories sobre ensenyament i adquisició de segones llengües / llengües estrangeres, així com els coneixements adquirits sobre nivells, destreses i el paper de la literatura i la cultura en el desenvolupament de la competència, a la realització d'activitats (estudi de casos, resolució de problemes, etc.) i desenvolupament de treballs acadèmics plantejats en les diferents matèries.
Competències específiques (CE):>>actitudinals
- CAE14 : Tenir una actitud flexible i crítica davant de la diversitat de teories, tendències i metodologies en la investigació sobre ensenyament de segones llengües (espanyol o anglès).
- CAE15 : Ser capaç d'actualitzar i desenvolupar, de manera autònoma, els coneixements relacionats amb l'ensenyament de l'espanyol o l'anglès com L2/L1.
- CAE16 : Demostrar capacitat per a la col·laboració, el compromís i la responsabilitat en les tasques individuals i conjuntes que es requereixen per a formar-se com a futur docent i investigador en anglès / espanyol.
- CAE17 : Mostrar una actitud positiva davant del multilingüisme i multiculturalisme de l'Europa actual partint de l'ensenyament de l'anglès/espanyol.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Coneixement de conceptes instrumentals en el domini que constitueix la matèria
- Coneixement de plantejaments bàsics, així com d'aspectes i problemes específics referits a la integració de la literatura i cultura espanyoles en l'ensenyament de l'espanyol com a segona llengua o llengua estrangera.
- Coneixement de perspectives clau per a la investigació en la matèria.
- Coneixement de materials, estratègies, eines d'avaluació amb la intenció de la integració de la literatura i la cultura en l'ensenyament de l'espanyol com a segona llengua o llengua estrangera.
- Coneixement de fonts d'informació i bibliografia especialitzada de referència en la matèria.
- Aplicació dels coneixements adquirits en activitats d'estudi de casos, resolució de problemes, anàlisis de materials, tècniques i estratègies i al disseny d'activitats.
- Utilització analítica i comprensiva de les diferents fonts d'informació i la bibliografia de referència.
- Utilització adequada de termes i eines conceptuals propis de la matèria.
- Aplicació dels coneixements adquirits a la realització de treballs acadèmics.
- Responsabilitat en les tasques individuals.
- Col·laboració en les tasques col·lectives.
- Desenvolupament d'una actitud flexible i crítica davant la diversitat de mètodes, teories, perspectives.
- Desenvolupament de la capacitat per al treball autònom
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
;