Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

Estudio de la integración de contenidos gramaticales, culturales y estratégicos en el discurso oral en español, así como de los elementos verbales y no verbales de las estrategias de la audición, de los medios audiovisuales y de la conversación en la enseñanza de ELE, de los materiales destinados a la clase de conversación y su aplicación en la clase de ELE, y, en general, de los diferentes componentes implicados en la programación de la enseñanza-aprendizaje de la comprensión y expresión orales.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Dominar teories, models lingüístics i metodologies aplicables a l'ensenyament de segones llengües, com també mètodes d'investigació i tècniques de recerca d'informació que poden servir de base per a la realització de treballs de recerca sobre l'ensenyament de l'espanyol o l'anglès com a segones llengües / llengües estrangeres.
  • CG2 : Conèixer els problemes específics que conforme a les seues peculiaritats lingüístiques plantegen l'espanyol i/o anglès de cara al seu ensenyament com a segones llengües / llengües estrangeres en els seus diferents nivells i destreses, així com aspectes literaris i culturals necessaris pertinents per a integrar la literatura i la cultura en la classe d'espanyol/anglès L2/LI.
  • CG3 : Ser capaços d'aplicar els coneixements adquirits a la planificació i desenvolupament de treballs de recerca sobre l'ensenyament de l'espanyol o l'anglès com a segones llengües / llengües estrangeres que transmeten, de manera clara, els seus coneixements i els resultats d'aquesta investigació.
  • CG4 : Ser capaços d'aplicar a la docència els coneixements adquirits de l'espanyol i/o anglès com a segones llengües / llengües estrangeres.
  • CG5 : Tenir una actitud crítica i autocrítica, que implica capacitat d'autoavaluació i autocorrecció, i de curiositat intel·lectual que permeta la formació autònoma i l'actualització contínua del coneixement en l'àmbit de l'ensenyament de segones llengües / llengües estrangeres.
  • CG6 : Ser capaços de transmetre en la seua activitat professional (investigadora o docent) valors socials i culturals concordes amb l'Europa actual, multilingüe i multicultural.

 

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA2 : Ser capaz de utilizar como usuario herramientas básicas en TIC.
  • CGUA3 : Ser capaz de expresarse correctamente de modo oral y por escrito en una de las dos lenguas oficiales de la Comunidad Valenciana en su ámbito disciplinar.

 

Competències específiques (CE):>>conceptuals

  • CEE4 : Conèixer aspectes lingüístics de l'espanyol o de l'anglès, en els diferents nivells i destreses comunicatives, pertinents des del punt de vista de la investigació i de la docència, així com línies i mètodes d'investigació específics d'aquestes matèries.
  • CEE5 : Conèixer el paper de la literatura i cultura de l'espanyol i/o anglès com a instrument per al desenvolupament de la competència comunicativa de la llengua, així com les línies i possibilitats d'investigació en aquest àmbit.

 

Competències específiques (CE):>>procedimentals

  • CPE10 : Ser capaç de seleccionar i planificar, de manera fonamentada, continguts, activitats, materials i tècniques d'avaluació per a l'ensenyament / aprenentatge de l'espanyol/anglès com a L2/L1 en els nivells que componen la llengua i en relació amb diferents destreses, tenint en compte els problemes específics que plantegen i la diversitat de contextos docents.
  • CPE12 : Ser capaç de llegir i d'utilitzar de manera pertinent bibliografia especialitzada, terminologia i eines conceptuals que puguen servir de base per a la planificació de la docència i per a la investigació, tant pel que fa als aspectes comuns a l'ensenyament de segones llengües / llengües estrangeres com en relació amb la seua aplicació a l'espanyol o l'anglès.
  • CPE8 : Aplicar models i teories sobre ensenyament i adquisició de segones llengües / llengües estrangeres, així com els coneixements adquirits sobre nivells, destreses i el paper de la literatura i la cultura en el desenvolupament de la competència, a la realització d'activitats (estudi de casos, resolució de problemes, etc.) i desenvolupament de treballs acadèmics plantejats en les diferents matèries.

 

Competències específiques (CE):>>actitudinals

  • CAE14 : Tenir una actitud flexible i crítica davant de la diversitat de teories, tendències i metodologies en la investigació sobre ensenyament de segones llengües (espanyol o anglès).
  • CAE15 : Ser capaç d'actualitzar i desenvolupar, de manera autònoma, els coneixements relacionats amb l'ensenyament de l'espanyol o l'anglès com L2/L1.
  • CAE16 : Demostrar capacitat per a la col·laboració, el compromís i la responsabilitat en les tasques individuals i conjuntes que es requereixen per a formar-se com a futur docent i investigador en anglès / espanyol.
  • CAE17 : Mostrar una actitud positiva davant del multilingüisme i multiculturalisme de l'Europa actual partint de l'ensenyament de l'anglès/espanyol.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  1. Coneixement de conceptes instrumentals en els dominis que constitueixen la matèria.
  2. Coneixement d'aspectes i problemes específics de les destreses que conformen la competència comunicativa de l'espanyol, així com de les seues bases lingüístiques, amb la intenció del seu ensenyament com a segona llengua o llengua estrangera.
  3. Coneixement de perspectives clau per a la investigació en la matèria.
  4. Coneixement de materials, estratègies, eines d'avaluació, així com els seus fonaments lingüístics, amb la intenció de l'ensenyament d'aqueixes destreses que conformen la competència comunicativa de l'espanyol com a segona llengua o llengua estrangera.
  5. Coneixement de fonts d'informació i bibliografia especialitzada de referència en lingüística aplicada a l'ensenyament de la comprensió i expressió oral, així com de la comprensió i expressió escrita, de l'espanyol com a segona llengua o llengua estrangera.
  6. Aplicació dels coneixements adquirits en activitats d'estudi de casos, resolució de problemes, anàlisis de materials, tècniques i estratègies i al disseny d'activitats.
  7. Utilització analítica i comprensiva de les diferents fonts d'informació i la bibliografia de referència.
  8. Utilització adequada de termes i eines conceptuals propis de la matèria.
  9. Aplicació dels coneixements adquirits a la realització de treballs acadèmics.
  10. Responsabilitat en les tasques individuals.
  11. Col·laboració en les tasques col·lectives.
  12. Desenvolupament d'una actitud flexible i crítica davant la diversitat de mètodes, teories i perspectives.
  13. Desenvolupament de la capacitat per al treball autònom.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

Conceptuales
1.Que los alumnos conozcan los conceptos necesarios para la enseñanza de la comprensión y expresión oral en español como L2/LE como parte de la competencia discursiva.
2.Que conozcan el lugar de la competencia comunicativa, en su dimensión oral y auditiva, en el Marco europeo de referencia
3. Que comprendan la relación de la comprensión y la expresión oral con los niveles lingüísticos y los aspectos culturales
4. Que conozcan y analicen los problemas específicos que plantea la comprensión y la expresión oral en español desde el punto de vista de su enseñanza como L2/LE.
5. Que conozcan, analicen y valoren materiales existentes para la enseñanza de la comprensión y expresión oral  del español como L2/LE.
6. Que conozcan y valoren  técnicas y estrategias para la enseñanza de la comprensión y la expresión oral del español como L2/LE.
7. Que conozcan métodos y herramientas específicos para la evaluación de la comprensión y la expresión oral  del español L2/LE.
8. Que conozcan recursos que brindan las tecnologías de la información y la comunicación en relación con la comprensión y la expresión oral  del español L2/LE.
9. Que conozcan bibliografía especializada sobre la materia así como otros recursos para el aprendizaje (materiales, recursos on-line etc.)
10. Que conozcan perspectivas y posibilidades en la investigación de la competencia discursiva en lo que concierne a la comprensión y la expresión oral en el marco de la enseñanza del español L2/LE.

 

 

;

Dades generals

Codi: 39006
Professor/a responsable:
RUIZ GURILLO, LEONOR
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ESPANYOLA, LINGÜÍSTICA GENERAL I TEORIA DE LA LITERATURA
    Àrea: LLENGUA ESPANYOLA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix