Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
MICROECONOMIA I ECONOMIA DEL DESENVOLUPAMENT

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Asignatura de segundo año del programa de Doctorado en Economía Cuantitativa.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat per a fer treball de recerca.
  • CG2 : Capacitat per a la recerca de dades (naturals i experimentals) i anàlisis d'aquesta informació.
  • CG3 : Capacitat d'aplicar teoria econòmica per a representar situacions reals.
  • CG4 : Capacitat de treball en equip.
  • CG5 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG6 : Compromís ètic i responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, a l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i al respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.
  • CG7 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG8 : Capacitat de síntesi.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Capacitat de llegir raonadament i d'avaluar de manera crítica articles d'investigació en economia, i copsar-ne les contribucions essencials i les debilitats.
  • CE2 : Capacitat d'entendre com s'han resolt en cada cas els problemes tècnics als quals s'han hagut d'enfrontar els autors dels articles d'investigació.
  • CE3 : Capacitat de realitzar proves de proposicions i teoremes.
  • CE4 : Capacitat de comprendre i replicar les anàlisis empíriques i els experiments de simulació en què es basen les conclusions presentades en els articles d'investigació d'altres autors.
  • CE5 : Capacitat de plantejar problemes econòmics rellevants de manera precisa, i de donar resposta adequada a aquests problemes utilitzant les tècniques apreses en els diferents cursos, sustentant-se, si el seu estudi ho requereix, en anàlisis teòriques, empíriques o de simulació.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Ser capaç de llegir raonadament i avaluar de manera crítica articles d'investigació en economia del desenvolupament, captar-ne les contribucions essencials i les febleses i, a més, entendre de quina manera s'han resolt en cada cas els problemes tècnics amb què s'han hagut d'enfrontar els autors.
  • Aprendre a fer proves de proposicions i teoremes.
  • Ser capaç de comprendre i replicar les anàlisis empíriques i els experiments de simulació, en què es basen les conclusions presentades en els articles d'investigació d'altres autors.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

This course will focus on the evaluation of social programs and will provide a thorough understanding of randomized evaluations. Through a combination of lectures and case studies from real randomized evaluations, the course will focus on the benefits and methods of randomization, choosing an appropriate sample size, and common threats and pitfalls to the validity of the experiment.

In addition to the lecture sequences, the course also includes various case studies. The case studies explore the concepts and issues discussed in the lecture sequences and involve some readings, followed by discussion topics. The discussion topics include multiple choice questions open response assessments. Students will also take multiple choice tests during the course that will be linked to the lectures’ contents and the compulsory readings for the case studies.

 

 

Dades generals

Codi: 41228
Professor/a responsable:
SANZ DE GALDEANO ALEIXANDRE, ANNA
Crèdits ECTS: 5,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 0,40
Càrrega no presencial: 3,40

Departaments amb docència

  • Dep.: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 0,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix