Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

"Esta asignatura se imparte en inglés; toda la información relativa a la asignatura aparece en este idioma" 

The traditional theory economists and decision analysts use to evaluate decisions under uncertainty is subjective expected utility (SEU). Many real-world applications are based on SEU. However, since Kahneman and Tversky’s (1979) prospect theory paper (the most quoted paper in economics today even though it is written by two psychologists) we know that people deviate in systematic manners from SEU. Recent years have seen a wealth of new developments in decision under uncertainty. People have started modeling and measuring important deviations from SEU like probability weighting and loss aversion. Others have challenged the importance of these concepts. Another development is the focus on measuring higher order risk and ambiguity preferences like prudence and temperance. This course will give an overview of the new developments in decision under uncertainty. It treats both theories and methods to measure these theories. The course will also discuss applications, particularly in the area of medical decision making.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat per a fer treball de recerca.
  • CG3 : Capacitat d'aplicar teoria econòmica per a representar situacions reals.
  • CG4 : Capacitat de treball en equip.
  • CG5 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG6 : Compromís ètic i responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, a l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i al respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.
  • CG7 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG8 : Capacitat de síntesi.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Capacitat de llegir raonadament i d'avaluar de manera crítica articles d'investigació en economia, i copsar-ne les contribucions essencials i les debilitats.
  • CE2 : Capacitat d'entendre com s'han resolt en cada cas els problemes tècnics als quals s'han hagut d'enfrontar els autors dels articles d'investigació.
  • CE3 : Capacitat de realitzar proves de proposicions i teoremes.
  • CE5 : Capacitat de plantejar problemes econòmics rellevants de manera precisa, i de donar resposta adequada a aquests problemes utilitzant les tècniques apreses en els diferents cursos, sustentant-se, si el seu estudi ho requereix, en anàlisis teòriques, empíriques o de simulació.
  • CE6 : Capacitat d'elaborar un informe o un article d'investigació en el qual es descriga el problema abordat, s'analitze la literatura prèvia sobre el tema, es present amb claredat la solució al problema obtinguda i se sintetitzen les conclusions del treball.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Ser capaç de llegir raonadament i avaluar de manera crítica articles d'investigació en teoria econòmica, captar-ne les contribucions essencials i les febleses i, a més, entendre de quina manera s'han resolt en cada cas els problemes tècnics amb què s'han hagut d'enfrontar els autors.
  • Aprendre a fer proves de proposicions i teoremes.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

An important aim of the course is to teach student show to set up their own experiments. An assignment to develop such an experiment will be part of the course. In addition, we will read several paper sin class and discuss these.

 

 

;

Dades generals

Codi: 41214
Professor/a responsable:
BALLESTER PLA, PABLO CORALIO
Crèdits ECTS: 5,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 0,40
Càrrega no presencial: 3,40

Departaments amb docència

  • Dep.: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 0,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix