Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2015-16
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Context de l'assignatura per al curs 2015-16
La asignatura "Entorno global de la economía, conocimiento y nuevas tecnologías" está orientada a dotar a los estudiantes de las herramientas esenciales para el análisis y comprensión del acutal fenómeno de la globalización en el contexto de la economía del conocimiento y las nuevas tecnologías.
Esta asignatura busca despertar en el alumno el interés por comprender hacia donde se dirige la economía y la sociedad del Siglo XXI bajo un enfoque crítico y de exhaustivo análisis.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat per a la recerca d'informació necessària per a la investigació avançada.
- CG2 : Capacitat per a analitzar informació complexa utilitzant mètodes quantitatius.
- CG3 : Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris científics, basats en la utilització dels instruments tècnics més avançats.
- CG5 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Capacitat per a buscar, revisar, seleccionar i utilitzar bibliografia acadèmica i bases de dades especialitzades corresponents a un tema determinat.
- CE2 : Capacitat per a seleccionar, dissenyar i justificar un projecte d'investigació i dur-lo a terme amb la metodologia científica adequada.
- CE3 : Aportar racionalitat a l'anàlisi econòmica especialitzada i a la descripció d'aspectes complexos de la realitat econòmica, prestant atenció a la inèrcia històrica.
- CE6 : Emetre informes especialitzats d'assessorament sobre situacions concretes de l'economia (internacional, nacional o regional) o d'algun dels seus sectors.
- CE7 : Identificar fonts d'informació econòmica difícilment comprensibles per a investigadors menys especialitzats i saber analitzar-ne el contingut.
- CE8 : Tenir la capacitat per a aplicar el coneixement i les aptituds adquirides a la solució de problemes econòmics teòrics i aplicats.
- CE9 : Habilitats analítiques per al desenvolupament de marcs teòrics que simplifiquen l'estudi dels aspectes més complexos de l'economia real, i capacitat per a establir els nivells d'abstracció apropiats per a l'estudi de les qüestions econòmiques més complicades.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Adquirir habilitat per a buscar i analitzar informació rellevant, a l'hora de valorar el grau de globalització de l'economia.
- Comprendre les teories i els conceptes relacionats amb la globalització de l'economia i la contribució del coneixement i el canvi tecnològic al procés.
- Adquirir habilitat per a buscar, revisar i seleccionar bibliografia acadèmica relacionada amb el contingut de l'assignatura.
- Adquirir la capacitat de treballar en equip.
- Assumir la responsabilitat individual en el procés d'aprenentatge.
- Ser capaç de treballar autònomament.
- Ser capaç de deduir amb rigor les conclusions de la informació utilitzada.
- Fer treballs acadèmics relacionats amb la globalització de l'economia, el coneixement i les noves tecnologies.
- Analitzar i fer un judici crític del marc econòmic propiciat per la globalització actual, la societat del coneixement i les noves tecnologies: impactes potencials en els sistemes econòmics i en les empreses.
- Estudiar casos específics d'èxit lligats als tres factors esmentats: globalització, coneixement i noves tecnologies. Empreses globals en noves tecnologies, el paper de l'economia del coneixement.
- Presentar i desenvolupar treballs web relacionats amb les noves eines de programari obert (open source), la web 2.0, les xarxes socials i la valoració dins de l'anàlisi econòmica.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Sense dades
;