Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2017-18

La geolocalització d'informació turística s'està convertint en un procés molt eficaç per millorar la gestió dels recursos implicats en aquest tipus d'activitats econòmiques, permet la relació espacial amb altres fenòmens que té lloc en el territori (infraestructures, riscos naturals, espais de qualitat ambiental ...) facilitant el seu concurs en tasques d'ordenació i planificació territorial, al costat del no menys important fet de formar una via més eficaç de millorar la divulgació per a la promoció i comercialització dels recursos o els productes turístics, aprofitant els mitjans electrònics que presten el WEB i Internet.

En efecte, la generalització de l'ús de xarxes socials i de la WEB 2.0 navegadors, smartphones GPS ... està potenciat i generalitzant la tendència a l'posicionament la informació sobre destinacions, rutes, viatges i productes d'interès, dinamitzant els mitjans electrònics per a la divulgació i el seu coneixement compartit en la XARXA d'una manera fàcil però que cal conèixer i orientar d'una manera adecauda i profitosa.

En aquest sentit, el curs proposa, a través de diversos exercicis pràctics, la possibilitat d'anar adquirint les destreses necessàries per crear informació geogràfica associada a informació turística, per publicar-la a Internet, gestionar-la de manera local i en la XARXA ("Núvol") , així com aprofitar els recuros de bases de dades geogràfiques que ens permeten compartir, divulgar i explotar aquest tipus d'informació associada a la activiad turística (Google Maps, Bing Maps, OSM ...)

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Tenir visió innovadora, prospectiva i proactiva.
  • CG4 : Prendre decisions i resoldre problemes.
  • CG7 : Utilitzar les tècniques de comunicació i servucció.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Aplicar instruments de planificació.
  • CE12 : Conèixer els fonaments i aplicar metodologies científiques adequades.
  • CE13 : Conèixer els principis de gestió sostenible.
  • CE14 : Decidir sobre l'aplicació de les noves tecnologies.
  • CE19 : Utilitzar tècniques de recollida i anàlisi de dades.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Aplicar les tecnologies de la informació geogràfica i els sistemes d'informació geogràfica (SIG), amb les capacitats de procés i anàlisi de dades geomètriques que tenen, a l'estudi territorial de l'activitat turística. Curs pràctic sobre SIG i cartografia en l'ús de l'anàlisi espacial espacial, a través dels mòduls més avançats d'aquest tipus de tècniques informàtiques: geoprocés ràster i vectorial, anàlisi topològica, estudis de geocodificacions aplicats a l'activitat turística.
  • Conéixer els fonaments bàsics de l'ús de programes de SIG per a fer-ne un ús pràctic en l'anàlisi de l'activitat turística, des de la perspectiva de l'acompliment professional d'investigació i ordenació del territori. El desenvolupament es fa sempre basat en l'estudi de casos i exemples, cosa que permet aconseguir una comprensió funcional de les tècniques apreses.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18

-Destacar la importància de la INFORMACIÓ GEOGRÀFICA al servei de la gestió d'activitats turístiques des d'una visió territorial.

-Resaltar El paper de la tecnologia digital de la informació i la comunicació (TIC) i dels sistemes d'informació geogràfica (BASES DE DADES SIG) per la seva eficàcia en els estudis sobre espais turístics

Permetre a l'alumnat establir les bases d'uns fonaments necessaris per al tractament i representació d'informació geogràfica digital i valorar els avantatges de l'ocupació d'aquests mitjans informàtics en les seves futures activitats professionals

-Adiestrar, Mitjançant la realització d'exercicis pràctics programats, en el maneig elemental de les eines informàtiques més usuals o assequibles en el procés cartogràfic i en el tractament de les dades geogràfiques associats a l'activitat turística per al seu procés, representació, publicació electrònica o impressió

-Capacitar Per a l'elaboració de projectes de treball de promoció turística amb aquestes teconologies i per la seva difusió telemàtica, com a estratègia professional en la divulgació dels serveis professionals de les empreses turístiques tant institucionals o públiques com privades

 

 

;

Dades generals

Codi: 41014
Professor/a responsable:
RAMON MORTE, ALFREDO
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,40
Crèdits pràctics: 0,80
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
    Àrea: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix