Competencies and objectives
- Course context for academic year 2014-15
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2014-15
Course context for academic year 2014-15
la investigación social como una herramienta para la profesionalización de la gestión turística
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
General Competences (CG)
- CG1 : Acquire and innovative, prospective and proactive attitude.
- CG6 : Interpret and evaluate any results obtained in a critical manner.
Specific Competences (CE)
- CE12 : Understand the fundamentals and apply appropriate scientific methodologies.
- CE19 : Understand data gathering and analysis techniques.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2014-15
Introducir al alumno en la investigación científica de las variables socioculturales del turismo; definición, conceptos y características.
Introducir al alumno en las fuentes, búsqueda y análisis, de la investigación social del turismo
Introducir al alumno en el conocimiento y manejo de las principales técnicas cualtitativas para el análisis de las variables socioculturales del turismo
Introducir al alumno en el diseño y redacción de proyectos, artículos e informes de estudios sobre las variables socioculturales del turismo
COMPETENCIAS:
1.- CONOCER LA MORFOLOGÍA Y NATURALEZA DE LA INVESTIGACIÓN SOCIAL EN TURISMO
2.- CONOCER Y MANEJAR LAS FUENTES DE LA INVESTIGACIÓN SOCIAL EN TURISMO
3.- CONOCER Y MANEJAR TECNICAS CUALITATIVAS EN TURISMO
4.- APRENDER A DISEÑAR Y REDACTAR PROYECTOS, ARTICULOS E INFORMES
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