Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2014-15

la investigación social como una herramienta para la profesionalización de la gestión turística

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

General Competences (CG)

  • CG1 : Acquire and innovative, prospective and proactive attitude.
  • CG6 : Interpret and evaluate any results obtained in a critical manner.

 

Specific Competences (CE)

  • CE12 : Understand the fundamentals and apply appropriate scientific methodologies.
  • CE19 : Understand data gathering and analysis techniques.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2014-15

Introducir al alumno en la investigación científica de las variables socioculturales del turismo; definición, conceptos y características.
Introducir al alumno en las fuentes, búsqueda y análisis, de la investigación social del turismo
Introducir al alumno en el conocimiento y manejo de las principales técnicas cualtitativas para el análisis de las variables socioculturales del turismo
Introducir al alumno en el diseño y redacción de proyectos, artículos e informes de estudios sobre las variables socioculturales del turismo
COMPETENCIAS: 
1.- CONOCER LA MORFOLOGÍA Y NATURALEZA DE LA INVESTIGACIÓN SOCIAL EN TURISMO
2.- CONOCER Y MANEJAR LAS FUENTES DE LA INVESTIGACIÓN SOCIAL EN TURISMO
3.- CONOCER Y MANEJAR TECNICAS CUALITATIVAS EN TURISMO
4.- APRENDER A DISEÑAR Y REDACTAR PROYECTOS, ARTICULOS E INFORMES

 

 

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General

Code: 41012
Lecturer responsible:
ALEDO TUR, ANTONIO JOSE
Credits ECTS: 4,00
Theoretical credits: 0,80
Practical credits: 0,80
Distance-base hours: 2,40

Departments involved

  • Dept: SOCIOLOGIA I
    Area: SOCIOLOGY
    Theoretical credits: 0,8
    Practical credits: 0,8
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught