Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2015-16

Las transformaciones en la organización industrial y estructuras de mercado en turismo, el aumento en el grado de concentración en la industria turística y los cambios en la inversión directa exterior en turismo, así como la especialización turística de las economías emergentes aconsejan el análisis pormenorizado del turismo en el ámbito de la economía internacional. Dicho análisis debe sin duda englobar los procesos de innovación en la economía del conocimiento, y el impacto de las TICs en el empleo y en la industria turística.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG10 : Reconèixer les competències i habilitats a escala individual, grupal i organitzatiu.
  • CG3 : Adaptar-se a noves situacions.
  • CG7 : Utilitzar les tècniques de comunicació i servucció.
  • CG9 : Organitzar i liderar equips.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Interpretar dades i indicadors relatius a l'estructura i evolució de l'economia mundial.
  • Interpretar les tendències i la dinàmica internacional dels fluxos d'inversió internacional en els mercats turístics.
  • Interpretar els determinants econòmics internacionals per a la presa de decisions empresarials en turisme.
  • Ser capaç de treballar en equip i consensuar idees.
  • Identificar el paper del turisme en les relacions econòmiques internacionals.
  • Analitzar els principals factors determinants de la globalització econòmica i l'expansió internacional de l'empresa turística.
  • Desenvolupar habilitats d'exposició, organització del discurs i redacció.
  • Saber analitzar i interpretar la informació econòmica rellevant per a les activitats turístiques a nivell internacional.
  • Adquirir capacitat de síntesi en els temes relacionats amb la globalització econòmica i el turisme.
  • Adquirir habilitat en la cerca d'informació econòmica internacional rellevant a través d'Internet.
  • Adquirir habilitat en la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16

La organización industrial y estructuras de mercado en turismo. Grado de concentración en la industria turística. La inversión directa exterior en turismo: flujos y volúmenes. El turismo en el ámbito de la economía internacional. Turismo y globalización. Especialización turística de las economías emergentes. Presencia internacional de las marcas turísticas globales. El papel de la IED y las empresas transnacionales en el turismo mundial. Teorías de la internacionalización y las multinacionales turísticas. La innovación en la economía del conocimiento y el turismo. Las TICs y su impacto en la demanda, oferta y comercialización turística.

 

 

;

Dades generals

Codi: 41000
Professor/a responsable:
RAMON RODRIGUEZ, ANA BELEN
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI ECONÒMICA APLICADA
    Àrea: ECONOMIA APLICADA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix