Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2010-11

Junto con la asignatura Dinámicas y estructuras de la población. Los nuevos yacimientos de empleo, configura la materia del Master destinada a Población, cualificación y promoción del empleo.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

General Competences (CG)

  • CG1 : Capacity for analysis and synthesis.
  • CG2 : Capacity for organisation and planning.
  • CG3 : Capacity to manage information correctly, especially using ICTs.
  • CG4 : Capacity for autonomous learning and adapting to new situations.
  • CG5 : Capacity to put one's knowledge into practice.
  • CG6 : Systematic care and accuracy when working.
  • CG7 : Capacity to integrate with and/or lead interdisciplinary groups according to the context and situation.
  • CG8 : Ethical commitment to sustainability, a respect for the fundamental rights, the equality of men and women, democratic values, multiculturalism and peace.

 

Specific Competences (CE)

  • CE2. : Capacity to master the concepts, methods and techniques used for local development and territorial innovation.
  • CE4 : Capacity to diagnose the endogenous resources available in a territory.
  • CE5 : Capacity to act as mediator between the different agents and administrations involved in local development and territorial innovation processes.
  • CE6 : Capacity to advise and coordinate the different agents and administrations involved in local development and territorial innovation processes.
  • CE7 : Capacity to make decisions, solve problems and handle unforeseen events in the field of local development and territorial innovation.
  • CE8 : Capacity to explain and transmit knowledge and actions concerning territorial development in an ordered, simple and clear manner, appropriate to the context.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

  • Conocer las relaciones entre los mercados locales y las posibilidades de  promoción y creación de empleo.
  • Diferenciar las posibles estrategias de promoción y creación de empleo.
  • Entender las políticas públicas de promoción y creación de empleo.
  • Comprender el papel del emprendedurismo como fuente de empleo.
  • Conocer las técnicas de dinamización y habilidades sociales que deben manejar los responsables de las Agencias de Desarrollo Local.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2010-11

Conocer las relaciones entre los mercados locales y las posibilidades de promoción y creación de empleo. Diferenciar las posibles estrategias de promoción y creación de empleo. Entender las políticas públicas de promoción y creación de empleo. Comprender el papel de emprendedurismo como fuente de empleo. Conocer las técnicas de dinamización y habilidades sociales que deben manejar los responsables de las Agencias de Desarrollo Local.

 

 

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General

Code: 40219
Lecturer responsible:
MARTINEZ PUCHE, ANTONIO
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: HUMAN GEOGRAPHY
    Area: HUMAN GEOGRAPHY
    Theoretical credits: 0,4
    Practical credits: 0,4
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.
  • Dept: APPLIED ECONOMICS AND ECONOMIC POLICY
    Area: APPLIED ECONOMICS
    Theoretical credits: 0,8
    Practical credits: 0,8

Study programmes where this course is taught