Competencies and objectives
- Course context for academic year 2010-11
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2010-11
Course context for academic year 2010-11
En el marco de esta asignatura se plantea la adquisición de conocimientos y habilidades para la obtención de información detallada a nivel molecular de las especies presentes sobre superficies, con distintas técnicas (especialmente, IR y Raman) ampliamente empleadas en la investigación en catálisis heterogénea y electrocatálisis, en corrosión, en electroquímica de superficies, etc. y en diferentes entornos.
Se oferta, en el módulo de especialización, dentro de las materias de "Materiales electroquímicos" y "Catálisis heterogénea".
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
General Competences (CG)
- CG1 : Commitment to self-guided or autonomous learning to gain deeper knowledge of the subject.
- CG2 : Monitor and critically interpret the latest advances in the theory and practice of Materials Science.
- CG4 : Communicate the content of the subject with sufficient fluency in Spanish and English both orally and in writing.
- CG6 : Use scientific bibliography, patent and legislation databases.
- CG7 : Use computer tools and information technologies.
Specific Competences:>>specialisation
- CEE22 : Understand the fundamentals and applications of techniques based on on-site vibrational spectroscopy.
Learning outcomes (Training objectives)
Los derivados del contenido de cada asignatura y los relacionados con las competencias de especialización indicadas y con las competencias generales y básicas del título.
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2010-11
Conocer los fundamentos y aplicación práctica de las espectroscopías infrarroja y Raman, incluyendo los efectos SEIRA y SERS, con especial énfasis en su uso in-situ en condiciones electroquímicas.
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