Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2015-16
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Context de l'assignatura per al curs 2015-16
Esta assignatura aborda l'aplicació de l'automatització industrial a les construccions residencials (vivenda habitual) , comercials (centres comercials, supermercats, etc.) i de servicis (hospitals, centres de gestió administratives, oficines d'empreses, etc.) . El context d'esta assignatura també pot definir-se com domòtica y/o inmótica.
La tecnologia actual existent i particular per a este tipus d'automatització es troba avançada en este sector, per la qual cosa s'estudiaran els protocols més usats per a este tipus d'automatització i s'empraran en distintes pràctiques avançades.
En l'assignatura d'Automatització per al Sector Residencial, Comercial i de Servicis, es tracten tots estos aspectes d'una forma global, a fi d'ensenyar com afrontar el desenrotllament d'un projecte complet de domotizació.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals bàsiques de la UA
- CGUA2 : Competències informàtiques i informacionals.
Competències generals:>>Instrumentals
- CG1 : Assessorament sobre elecció, adquisició i posada en marxa de sistemes robòtics o d'automatització en diferents aplicacions.
- CG2 : Prendre decisions en el disseny i la planificació d'un projecte de robòtica o d'automatització tenint en compte criteris de qualitat i mediambientals.
- CG4 : Aplicació de noves tecnologies de robòtica i d'automatització als diferents sectors empresarials, especialment els industrials i de serveis, per a millorar la competitivitat.
- CG6 : Anàlisi, síntesi de problemes i presa de decisions.
Competències generals:>>Interpersonals
- CG11 : Aplicar en cada situació els requeriments i responsabilitats ètiques, i el codi deontològic.
- CG7 : Treballar, planificar, ordenar i supervisar el treball en equips multidisciplinaris.
- CG9 : Habilitat en les relacions interpersonals.
Competències generals:>>Sistemàtiques
- CG12 : Capacitat per a aplicar els coneixements a problemes reals.
Competències específiques:>>automatització
- CEAU3 : Elecció dels sistemes més adequats per a gestionar la seguretat d'un edifici a partir d'unes necessitats determinades.
- CEAU9 : Aplicació de l'automatització juntament amb les noves tecnologies en els sectors de serveis públics o comercials.
Competències específiques:>>teoria de control
- CECO3 : Plantejament i disseny de sistemes de control i automatització en diferents àmbits del sector terciari sobre la base del coneixement de les possibles necessitats que habitualment hi tenen lloc.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Ser capaç d'integrar sistemes de control i automatització, sistemes de sensorials i de percepció, xarxes de comunicació i tecnologies de la informació en aplicacions de domòtica i del sector terciari.
- Conèixer les possibles necessitats d'automatització de diversos àmbits del sector de serveis (edificis residencials, hotels, hospitals, centres comercials i d'oci, zones públiques, estacions, etc.).
- Conéixer els equips i les tecnologies d'automatització aplicables a sectors diferents de l'industrial.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
La Automatització per al Sector Residencial, Comercial i de Serveis ofereix una concepció integral de la domòtica, centrada en l'usuari final i en els serveis i funcionalitats que li són d'utilitat, suportada per l'àmplia varietat de tecnologies que poden estar presents a la casa , oficina i edificis en general. Per tant, l'objectiu fonamental d'aquesta assignatura es centra en formar els alumnes en els coneixements, habilitats i tècniques relacionades amb la inmótica i l'automatització en el sector residencial, comercial i de serveis, entesos des d'una perspectiva global i integradora, fent especial èmfasi en els aspectes pràctics de la mateixa.
;