Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2018-19
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
Context de l'assignatura per al curs 2018-19
Tot sistema autònom, ja siga un robot o un sistema d'automatització, requereix l'obtenció d'informació del seu propi entorn per a prendre decisions. Aquesta informació és obtinguda pels sistemes de percepció, que abasten múltiples sensors capaços d'obtenir aqueixa informació. El sentit que més informació proporciona a l'ésser humà és la vista. És el principal sistema de percepció per a l'ésser humà, i també per a un sistema autònom. A partir d'aquest sistema de percepció és possible adquirir imatges d'un o diversos objectes en una escena que, processades i segmentades convenientment, permeten extraure característiques que poden ser emprades per a identificar i reconèixer què objectes hi ha en l'escena, o si tenen o no defectes o anomalies. L'assignatura tracta de descriure els sistemes de visió, abastant des de l'adquisició de la imatge fins al seu processament per a obtenir característiques útils de l'escena que permeten realitzar el control automàtic de qualsevol sistema, o simplement el monitoratge, inspecció o el reconeixement d'elements del seu entorn. A més, al llarg de l'assignatura es descriuen un altre tipus de sistemes sensorials utilitzats en robòtica i automatització que permeten dotar d'intel·ligència a aquests sistemes.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals bàsiques de la UA
- CGUA2 : Competències informàtiques i informacionals.
Competències generals:>>Instrumentals
- CG1 : Assessorament sobre elecció, adquisició i posada en marxa de sistemes robòtics o d'automatització en diferents aplicacions.
- CG2 : Prendre decisions en el disseny i la planificació d'un projecte de robòtica o d'automatització tenint en compte criteris de qualitat i mediambientals.
- CG3 : Posar en marxa i mantenir sistemes robòtics o d'automatització que satisfacen els requeriments d'aplicacions industrials o de serveis.
- CG6 : Anàlisi, síntesi de problemes i presa de decisions.
Competències generals:>>Interpersonals
- CG10 : Raonament crític.
Competències generals:>>Sistemàtiques
- CG12 : Capacitat per a aplicar els coneixements a problemes reals.
- CG13 : Capacitat per a treballar i aprendre de manera autònoma.
- CG14 : Capacitat d'adaptació a noves situacions fomentant la creativitat i l'esperit emprenedor.
Competències específiques:>>visió
- CEVI1 : Analitzar i saber aplicar les eines i tècniques que permeten l'extracció i processament d'informació visual i saber escollir les més adequades depenent de l'àmbit d'aplicació i de l'entorn.
- CEVI2 : Utilitzar eines informàtiques i programari específic per al processament de les imatges obtingudes per sensors visuals.
- CEVI3 : Conèixer i entendre els mètodes de reconstrucció i mesura de l'estructura 3D així com de moviment en una escena a partir d'imatges digitals.
- CEVI4 : Aplicar mètodes, tècniques i instruments específics per a l'adquisició i formació d'imatge.
Competències específiques:>>sensors
- CESE1 : Ser capaç de triar les característiques més adequades de què ha de disposar un sistema de percepció d'acord amb la seua aplicació en diferents àmbits i àrees d'automatització industrial o de serveis.
- CESE2 : Analitzar i entendre la importància i aplicabilitat dels sistemes de percepció en processos de sensorització en sistemes robòtics o automàtics.
- CESE3 : Ser capaç de configurar sensors, maquinari i programari, així com tots els elements que constitueixen un sistema de percepció.
- CESE4 : Analitzar i optimitzar el disseny d'un procés de presa de mesures per a obtenir la precisió i exactitud requerides.
- CESE5 : Avaluar la importància dels límits de mesura dels sistemes sensorials en la significació dels resultats obtinguts.
- CESE6 : Conèixer i aplicar mètodes, tècniques i instruments de realitat virtual i immersiva en sistemes robòtics.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Adquirir la capaciat per a entendre el funcionament d'un sistema de percepció.
- Ser capaç d'usar sensors per a adquirir dades.
- Implementar esquemes algorítmics per a modelar etapes de processament d'imatges.
- Fer petits projectes de sensorització per a facilitar la implantació i integració amb sistemes robòtics o automatitzats més complexos.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
- Ser capaç d'escollir les característiques més adequades que ha de disposar un sistema de percepció d'acord a la seua aplicació en diferents àmbits i àrees d'automatització industrial o de serveis.
- Analitzar i entendre la importància i aplicabilitat dels sistemes de percepció en processos de sensorització en sistemes robòtics o automàtics.
- Ser capaç de configurar sensors, maquinari i programari, així com tots els elements que constitueixen un sistema de percepció.
- Analitzar i saber aplicar les eines i tècniques que permeten l'extracció i processament d'informació visual i saber escollir quins són les més adequades en funció de l'àmbit d'aplicació i de l'entorn.
- Controlar eines informàtiques i programari específic per al processament de les imatges obtingudes per sensors visuals.
- Conèixer i entendre els mètodes de reconstrucció i mesura de l'estructura 3D així com de moviment en una escena a partir d'imatges digitals.
- Aplicar mètodes, tècniques i instruments específics per a l'adquisició i formació d'imatge.
;