Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2012-13
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
Context de l'assignatura per al curs 2012-13
Asignatura dedicada a presentar las principales problemáticas históricas y teóricas que se abordan desde la investigación arqueológica, así como las líneas de estudio transversales como los estudios de género.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Raonament crític sobre el procés històric.
- CG4 : Motivació per la qualitat en l'exercici de la professió arqueològica.
- CG7 : Compromís ètic i deontològic amb la conservació i protecció del patrimoni cultural, històric, artístic, arqueològic i etnogràfic.
Competències específiques (CE)
- CE2 : Capacitat d'exercir professionalment l'arqueologia, la investigació de la història, la gestió del patrimoni històric i arqueològic i dels recursos culturals en la societat actual, d'acord amb els principis i codis deontològics de la professió.
- CE3 : Utilitzar amb propietat els conceptes, categories, teories i temes més rellevants de les investigacions historicoarqueològiques (econòmica, social, política, cultural, de gènere, entre altres).
- CE7 : Llegir, analitzar i interpretar el registre arqueològic i etnogràfic.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer els principals conceptes i etapes de la història a través de les evidències arqueològiques.
- Identificar els principals valors patrimonials analitzats en les arqueologies diacròniques i antropològiques.
- Valorar i interpretar el registre arqueològic des d'un punt de vista diacrònic i antropològic.
- Adquirir ètica deontològica i compromís social en relació amb la diversitat de la cultura material arqueològica.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
1. Conocer los principales conceptos y etapas de la Historia a través de las evidencias arqueológicas
2. Identificar los principales valores patrimoniales analizadas en las arqueologías diacrónicas y antropológicas
3. Valorar e interpretar el registro arqueológico desde un punto de vista diacrónico y antropológico
4. Adquirir una ética deontológica y un compromiso social en relación con la diversidad de la cultura material arqueológica
;