Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

La docencia de esta asignatura está ofertada por una universidad que no es la de ALICANTE. Los contenidos de la guía docente se encuentran disponibles en la dirección

http://www.umh.es/contenido/Estudios/:asi_m_770/datos_es.html

que está mantenida por la Universidad Miguel Hernandez.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Conèixer el funcionament, l'estructura i la dinàmica dels ecosistemes mediterranis, tant en el medi terrestre com en el marí, així com els territoris tradicionalment manipulats per a l'explotació dels recursos.
  • CG10 : Habilitats de comunicació oral i escrita en castellà. Capacitat d'elaboració i defensa de projectes en l'àmbit de la investigació científica.
  • CG2 : Conèixer i valorar la diversitat en tots els sentits del viu, no solament referit a altres organismes, sinó també en la diversitat social i cultural.
  • CG3 : Ser capaç de dissenyar i desenvolupar estratègies sostenibles per a la gestió d'ecosistemes mediterranis, tant en els espais naturals objecte de protecció com en les àrees d'influència antròpica.
  • CG4 : Avaluar el canvi global, analitzant la velocitat dels processos i dels canvis que protagonitza l'actuació humana en el territori.
  • CG5 : Utilitzar en la pràctica, per a resoldre problemes medioambientals, la tecnologia i els mètodes que en l'actualitat inclouen des de l'anàlisi genomicoproteòmica en els organismes fins a les tecnologies de sensors remots.
  • CG6 : Desenvolupar la capacitat de treball multidisciplinari en equip que congregue especialistes de diversos camps competencials del medi ambient.
  • CG7 : Tenir capacitat per a resoldre problemes ambientals relacionats amb l'activitat empresarial i de les administracions públiques.
  • CG8 : Habilitats de comunicació oral i escrita en anglès.
  • CG9 : Habilitats relacionades amb les eines informàtiques i amb les tecnologies de la informació i la comunicació, així com en l'accés a bases de dades en línia, com pot ser bibliografia científica, bases de patents i de legislació.

 

Competències específiques:>>mòdul bàsic

  • MB1 : Interpretar les interrelacions entre factors ambientals i processos ecològics del mar Mediterrani, i la seua importància per a la conservació i ordenació de la biodiversitat i recursos marins.
  • MB10 : Usar, gestionar i produir bases cartogràfiques digitals per a obtenir informació ambiental procedent de les imatges derivades de l'ús de sensors remots.
  • MB11 : Desenvolupar models per a poblacions amb estructura i aplicar-los per a la realització de prediccions de la seua evolució en diversos escenaris.
  • MB12 : Modelar sèries temporals d'abundància de recursos marins.
  • MB2 : Aplicar els mètodes per a quantificar els descriptors ambientals, biòtics i sistèmics principals de qualsevol tipus d'ecosistema terrestre mediterrani.
  • MB3 : Identificar els processos bàsics del funcionament d'un ecosistema mediterrani terrestre i el seu risc de degradació i col·lapse.
  • MB4 : Comprendre la importància i aplicacions de les interaccions entre organismes d'ambients mediterranis.
  • MB5 : Conèixer les implicacions del procés històric de colonització humana sobre els ecosistemes, els seus efectes i l'evolució del paisatge actual.
  • MB6 : Conèixer els processos geomorfològics que han modelat la conca mediterrània al llarg de la història i la seua prospectiva.
  • MB7 : Avaluar les necessitats de culturals i les pràctiques agrícoles necessàries en explotacions de l'àmbit mediterrani.
  • MB8 : Ser capaç d'avaluar la fertilitat i la capacitat d'usos dels sòls i dissenyar pràctiques per a conservar-los.
  • MB9 : Ser capaç de caracteritzar el clima i analitzar els problemes de disponibilitat hídrica en els ecosistemes.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Proporcionar a l'alumnat mètodes analítics i d'estudi dels factors que regulen el funcionament dels ecosistemes mediterranis.
  • Analitzar l'estructura i regulació de comunitats en ambients mediterranis.
  • Debatre el paper dels organismes en la connexió entre processos biòtics i abiòtics.
  • Aplicar els isòtops estables a l'anàlisi del funcionament dels ecosistemes.
  • Elaborar projectes de recerca bàsics i aplicats.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

La docencia de esta asignatura está ofertada por una universidad que no es la de ALICANTE. Los contenidos de la guía docente se encuentran disponibles en la dirección

http://www.umh.es/contenido/Estudios/:asi_m_770/datos_es.html

que está mantenida por la Universidad Miguel Hernandez.

 

 

;

Dades generals

Codi: 35626
Professor/a responsable:
SANCHEZ ZAPATA, JOSE ANTONIO
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 3,00

Departaments amb docència

  • Dep.: CIÈNCIES DEL MAR I BIOLOGIA APLICADA
    Àrea: BOTÀNICA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix