Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2019-20
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
"Investigación en motivación y aprendizaje", de 3 créditos europeos, es una asignatura optativa dentro del Máster de Investigación Educativa. Se relaciona con las siguientes competencias generales: CG1, CG2, CG3 y CG4. Del mismo modo, se vincula con las siguientes competencias específicas: CE1, CE2, CE3, CE6 Y CE7. Encaja y puede ser de utilidad tanto en el intinerario de Psicopedagogía como en el itinerario de didácticas específicas.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Competències en construcció i en l'aplicació dels coneixements adquirits, i en la resolució de problemes d'investigació dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
- CG4 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat, i també revisió i avaluació d'investigacions.
- CG5 : Capacitat d'actuació ètica en el desenvolupament de la seua recerca i avaluació de les investigacions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Competències en la comprensió, l'anàlisi i aplicació dels coneixements adquirits.
- CE2 : Competència en la resolució de problemes de recerca dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
- CE5 : Capacitat per a expressar, presentar i comunicar resultats o troballes de la investigació de manera coherent i estructurada.
- CE7 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat en la recerca de marcs i fonts d'investigació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Reflexionar sobre la necessitat que el desenvolupament de la motivació ha de ser un objectiu a aconseguir dels objectius educacionals.
- Conèixer i distingir els diferents models i perspectives teòriques sobre la motivació, amb especial incidència en les quals se centren en la motivació per aprendre.
- Analitzar diverses estratègies per al desenvolupament de la motivació en situacions d'ensenyament i aprenentatge.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
- Analizar y diferenciar los enfoques precientíficos y los enfoques científicos en el estudio de la motivación.
- Analizar, dentro del campo científico, los enfoques clásicos (de tipo conductista y neoconductista) sobre la motivación y diferenciarlos de los enfoques más actuales (de tipo cognitivo).
- Profundizar en el conocimiento de las variables cognitivo motivacionales (expectativas, atribuciones, orientaciones a meta, contenido de meta, metas sociales, metas múltiples, etc.) y en cómo influyen en el rendimiento académico.
- Derivar implicaciones prácticas para mejorar la motivación de los estudiantes en el aula.
;