Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2012-13
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
Context de l'assignatura per al curs 2012-13
"Desarrollo durante la adolescencia: implicaciones para el diseño curricular" es una asignatura optativa de 3 créditos dentro del "Máster universitario en investigación educativa". Se vincula, especialmente, con las siguientes competencias generales del título: CG1, CG3, CG4 y CG5. Las competencias específicas que se pretenden desarrollar son: CE1, CE3, CE4, CE5 y CE7. Está relacionada con la línea de investigación en enseñanza y aprendizaje en materias específicas y con la línea de investiación psicopedagógica.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Competències en construcció i en l'aplicació dels coneixements adquirits, i en la resolució de problemes d'investigació dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
- CG4 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat, i també revisió i avaluació d'investigacions.
- CG5 : Capacitat d'actuació ètica en el desenvolupament de la seua recerca i avaluació de les investigacions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Competències en la comprensió, l'anàlisi i aplicació dels coneixements adquirits.
- CE2 : Competència en la resolució de problemes de recerca dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
- CE5 : Capacitat per a expressar, presentar i comunicar resultats o troballes de la investigació de manera coherent i estructurada.
- CE7 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat en la recerca de marcs i fonts d'investigació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer i distingir els diferents canvis (físics, socials i psicològics) que tenen lloc en l'adolescència, les pautes evolutives que solen seguir i les implicacions que tenen en el desenvolupament.
- Comprendre el paper dels factors de risc que aguaiten als adolescents.
- Analitzar diverses estratègies i procediments per a promoure el desenvolupament adequat durant l'adolescència en situacions formals d'ensenyament i aprenentatge.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
Conocer y distinguir los diferentes cambios (físicos, sociales y psicológicos) que tienen lugar en la adolescencia, las pautas evolutivas que suelen seguir y las implicaciones que tienen en el desarrollo. Comprender el papel de los factores de riesgo que acechan a los adolescentes. Analizar diversas estrategias y procedimientos para promover el desarrollo adecuado durante la adolescencia en situaciones formales de enseñanza-aprendizaje.
;