Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

Esta asignatura se imparte en el Máster de Investigación Educativa de la Universidad de Alicante, manteniendo como referencia la investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales: Geografía, Arte, Ciudadanía, Historia y otras manifestaciones socioculturales.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Competències en construcció i en l'aplicació dels coneixements adquirits, i en la resolució de problemes d'investigació dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
  • CG4 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat, i també revisió i avaluació d'investigacions.
  • CG5 : Capacitat d'actuació ètica en el desenvolupament de la seua recerca i avaluació de les investigacions.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Competències en la comprensió, l'anàlisi i aplicació dels coneixements adquirits.
  • CE2 : Competència en la resolució de problemes de recerca dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
  • CE5 : Capacitat per a expressar, presentar i comunicar resultats o troballes de la investigació de manera coherent i estructurada.
  • CE7 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat en la recerca de marcs i fonts d'investigació.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Ampliar el camp de possibilitats d'investigació en ensenyament de les ciències socials.
  • Adquirir els coneixements i habilitats necessàries per al disseny i desenvolupament d'investigacions relatives a la utilització de les TIC com a recurs educatiu en ciències socials.
  • Reflexionar sobre el nou rol del professorat.
  • Millorar l'aprenentatge i la investigació mitjançant les alternatives que ofereixen les TIC.
  • Actuar d'acord amb els codis ètics de l'educació establits pels Drets Humans.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

- Incorporar el mètode científic en el camp de la investigació educativa.
- Analitzar les principals fonts de documentació en la investigació i innovació de les ciències socials.
- Conèixer els diferents àmbits d'investigació en la Didàctica de les Ciències Socials.
- Interpretar críticament investigacions realitzades i publicades en les Ciències Socials.
- Avaluar la influència dels diferents components educatius en el procés d'ensenyament aprenentatge de les Ciències Socials.

- Considerar la innovació i recerca en els ODS en l'ensenyament de les Ciències Socials.
- Incorporar a la investigació en Ciències Socials les eines TIC.


- Avaluar críticament materials i recursos didàctics.

 

* Acquire the knowledge and skills necessary for the design and development of research related to the use of ICT as an educational resource in the social sciences.
* Reflect on the new role of teachers.
* Improve learning and research through the alternatives offered by ICTs.
* Act in accordance with the ethical codes of education established by Human Rights.

* Adquirir els coneixements i habilitats necessàries per al disseny i desenvolupament d'investigacions relatives a la utilització de les TIC com a recurs educatiu en ciències socials.
* Reflexionar sobre el nou rol de professorat.
* Millorar l'aprenentatge i la investigació mitjançant les alternatives que ofereixen les TIC.
* Actuar d'acord amb els codis ètics de l'educació establerts pels Drets Humans

 

 

;

Dades generals

Codi: 11990
Professor/a responsable:
SEBASTIA ALCARAZ, RAFAEL
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Àrea: DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES SOCIALS
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix