Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2017-18

IMPORTANT: AQUESTA ASSIGNATURA ÉS PERTINENT NOMÉS PER A AQUELLS ALUMNES QUE VAGIN A REALITZAR EL SEU TREBALL FI DE MÀSTER EN LA LÍNIA TEMÀTICA DE LES TIC. PER A AIXÒ, HAURAN DE CONTACTAR AMB LA PROFA. ROSABEL ROIG (rosabel.roig@ua.es) A PRINCIPI DE CURS.

L'assignatura presenta els aspectes fonamentals referits a la integració de les TIC en la recerca educativa.

Constitueix, doncs, una assignatura enfocada a l'alumnat que el seu objectiu sigui investigar entorn de les TIC i la seva integració en els processos d'ensenyament-aprenentatge.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Competències en construcció i en l'aplicació dels coneixements adquirits, i en la resolució de problemes d'investigació dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
  • CG4 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat, i també revisió i avaluació d'investigacions.
  • CG5 : Capacitat d'actuació ètica en el desenvolupament de la seua recerca i avaluació de les investigacions.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Competències en la comprensió, l'anàlisi i aplicació dels coneixements adquirits.
  • CE2 : Competència en la resolució de problemes de recerca dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
  • CE5 : Capacitat per a expressar, presentar i comunicar resultats o troballes de la investigació de manera coherent i estructurada.
  • CE7 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat en la recerca de marcs i fonts d'investigació.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer el paper de les noves tecnologies en la societat de la informació.
  • Conèixer la integració de les tecnologies digitals en l'escola.
  • Dissenyar processos d'ensenyament i aprenentatge mitjançant les noves tecnologies digitals.
  • Dissenyar i desenvolupar materials multimèdia.
  • Promoure experiències educatives mitjançant l'aplicació del programari lliure.
  • Fer ús d'Internet aplicat a l'educació.
  • Conèixer el paper del professor i l'alumne en els nous entorns tecnològics de formació. E-learning.
  • Organitzar els mitjans tecnològics en els centres educatius.
  • Avaluar experiències d'ús de tecnologies digitals a l'escola.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18

Analitzar la integració de les TIC a través d'experiències d'ensenyament-aprenentatge a l'aula.

Desenvolupar continguts digitals.

Iniciar-se en la recerca sobre les TIC i educació.

 

 

;

Dades generals

Codi: 11989
Professor/a responsable:
ROIG VILA, ROSABEL
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Àrea: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix