Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2017-18
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
En el marco del Master Universitario en Investigación Educativa, esta materia cubre el espacio referido al aprendizaje profesional docente junto a las asignaturas Investigación en desarrollo profesional docente, Investigación en Docencia Universitaria, y Métodos Cualitativos de Investigación. Especificamente, esta asignatura situa las perspectivas conceptuales actuales sobre la investigación en convivencia y confictos, desarrollando las principales problemáticas de la investigación en mediación y en diversidad.
En el ambito educativo de la educación universitaria y no universitaria y a través de las metodologías cualitativas, este curso conecta al alumnado con prácticas e investigaciones para optimizar las situaciones educativas en contextos reales.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Competències en construcció i en l'aplicació dels coneixements adquirits, i en la resolució de problemes d'investigació dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
- CG4 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat, i també revisió i avaluació d'investigacions.
- CG5 : Capacitat d'actuació ètica en el desenvolupament de la seua recerca i avaluació de les investigacions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Competències en la comprensió, l'anàlisi i aplicació dels coneixements adquirits.
- CE2 : Competència en la resolució de problemes de recerca dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
- CE5 : Capacitat per a expressar, presentar i comunicar resultats o troballes de la investigació de manera coherent i estructurada.
- CE7 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat en la recerca de marcs i fonts d'investigació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Coneixement dels diferents models teòrics d'atenció a la diversitat.
- Coneixement dels diferents programes d'atenció a la diversitat: de la integració a l'escola inclusiva.
- Coneixement dels diferents programes de convivència i prevenció de conflictes en el medi escolar.
- Capacitat d'anàlisi i síntesi, així com de discriminació en relació amb els paradigmes conceptuals previs.
- Competències de treball analític, sintètic i sistémico en relació amb els coneixements adquirits.
- Adquisició d'habilitats de treball interdisciplinari i en equip en el marc de la convivència necessària dins de la institució educativa.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
A través de la comprensión de las perspectivas actuales sobre convivencia y conflicto en la comunidad cientifica educativa internacional, y la utilización de las metodologías cualitativas, el estudiante adquirirá las competencias conceptuales e investigadoras que el nivel de Master requiere.
;