Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2012-13

En el marco del Máster de Investigación Educativa esta asignatura analiza y estudia las características de la docencia universitaria, así como, las posibles líneas de investigación que puedan surgir en este ámbito.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Competències en construcció i en l'aplicació dels coneixements adquirits, i en la resolució de problemes d'investigació dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
  • CG4 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat, i també revisió i avaluació d'investigacions.
  • CG5 : Capacitat d'actuació ètica en el desenvolupament de la seua recerca i avaluació de les investigacions.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Competències en la comprensió, l'anàlisi i aplicació dels coneixements adquirits.
  • CE2 : Competència en la resolució de problemes de recerca dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
  • CE5 : Capacitat per a expressar, presentar i comunicar resultats o troballes de la investigació de manera coherent i estructurada.
  • CE7 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat en la recerca de marcs i fonts d'investigació.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Coneixement del marc conceptual sobre la formació del professorat.
  • Coneixement dels marcs teòrics i metodològics en la investigació sobre el professor i el seu desenvolupament professional docent.
  • Coneixement i aplicació de procediments d'investigació sobre el pensament del professor i el desenvolupament professional.
  • Coneixement dels programes de desenvolupament professional en el marc de la Unió Europea.
  • Adquirir els coneixements i habilitats necessàries per al disseny i desenvolupament d'investigacions en docència universitària, així com aprofundir en el coneixement dels mètodes i dissenys més comuns d'investigació.
  • Coneixement dels paradigmes, models i mètodes d'investigació en la formació del professorat d'educació superior.
  • Adquirir actituds i interessos investigadors.
  • Actuar d'acord amb els codis ètics de la investigació establits per les associacions nacionals i internacionals.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13

Adquirir los conocimientos y habilidades necesarias para el diseño y desarrollo de investigaciones en docencia universitaria ,así como, profundizar en el conocimiento de los métodos y diseños más comunes de investigación.
Conocer los paradigmas, modelos y métodos de investigación en la formación del profesorado de Educación Superior.
Adquirir actitudes e intereses investigadores.
Actuar conforme a los códigos éticos de la investigación establecidos por las asociaciones nacionales e internacionales.  

 

 

 

;

Dades generals

Codi: 11987
Professor/a responsable:
MARTINEZ RUIZ, MARIA DE LOS ANGELES
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Àrea: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix