Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació per la Junta de Centre.

 

Context de l'assignatura per al curs 2020-21

El Treball de Fi de Màster en l'ensenyament de les Ciències Socials suposa un projecte d'investigació educativa destinat a les aules d'Educació Secundària i Batxillerat. De manera preferent ha d'estar relacionat amb el període de pràctiques docents de l'alumnat en els centres educatius i, per tant, té un caràcter pràctic i experimental.

Existeixen dues opcions a l'hora de realitzar el TFM: una proposta d'innovació docent o l'anàlisi d'una problemàtica a l'aula. En qualsevol dels dos casos, s'incentiva a l'alumnat a reflectir en aquest treball la seua experiència en el període de pràctiques, analitzant els subjectes participants, la proposta didàctica a aplicar a l'aula i també els resultats d'aprenentatge de l'alumnat.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
  • CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
  • CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.

 

Competències específiques:>>pràcticum (CP)

  • CP2 : Acreditar un bon domini de l'expressió oral i escrita en la pràctica docent.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21

Els objectius que es pretenen aconseguir a través del TFM seran els següents:

- Iniciar una investigació en l'àmbit de l'ensenyament de les Ciències Socials

- Aprofundir en l'ensenyament i l'aprenentatge en els continguts de: Història, Geografia, Història de l'Art i Ciutadania

- Proposar activitats d'innovació didàctica

- Utilitzar diferents metodologies i estratègies a l'hora d'aplicar la investigació educativa

- Avaluar els continguts i els resultats d'aprenentatge de l'alumnat

- Autoavaluar les activitats i metodologies proposades

- Analitzar una problemàtica d'aula i proposar solucions en l'àmbit de les Ciències Socials

 

 

;

Dades generals

Codi: 12154
Professor/a responsable:
ORTUÑO MARTINEZ, BARBARA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 5,40

Departaments amb docència

  • Dep.: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Àrea: DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES SOCIALS
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Àrea: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,1
  • Dep.: GEOGRAFIA HUMANA
    Àrea: GEOGRAFIA HUMANA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: HUMANITATS CONTEMPORÀNIES
    Àrea: HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
    Àrea: HISTÒRIA ANTIGA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
    Àrea: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: HISTÒRIA MEDIEVAL, HISTÒRIA MODERNA I CIÈNCIES I TÈC. HISTORIOGRÀFIQUES
    Àrea: HISTÒRIA MEDIEVAL
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DIDÀCTICA
    Àrea: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,1
  • Dep.: SOCIOLOGIA I
    Àrea: SOCIOLOGIA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0

Estudis en què s'imparteix