Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
TREBALL FI DE MÀSTER -A ESPECIALITAT 9

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

El Trabajo de Fin de Máster en la enseñanza de las Ciencias Sociales supone un proyecto de investigación educativa destinado a las aulas de Educación Secundaria y Bachillerato. Deberá estar relacionado con el periodo de prácticas docentes del alumnado en los centros educativos y, por tanto, tiene un carácter práctico y experimental.

Existen dos opciones a la hora de realizar el TFM: una propuesta de innovación docente o el análisis de una problemática en el aula. En cualquiera de los dos casos, la experiencia del alumno/a en su periodo de prácticas deber verse reflejada en el trabajo, analizando los sujetos participantes, la propuesta didáctica a aplicar en el aula y también los resultados de aprendizaje del alumnado.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
  • CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
  • CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.

 

Competències específiques:>>pràcticum (CP)

  • CP2 : Acreditar un bon domini de l'expressió oral i escrita en la pràctica docent.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

Los objetivos que se pretenden conseguir a través del TFM serán los siguientes:

- Iniciar una investigación en el ámbito de la enseñanza de las Ciencias Sociales

- Profundizar en la enseñanza y el aprendizaje en los contenidos de: Historia, Geografía, Historia del Arte y Ciudadanía

- Proponer actividades de innovación didáctica

- Utilizar diferentes metodologías y estrategias a la hora de aplicar la investigación educativa

- Evaluar los contenidos y los resultados de aprendizaje del alumnado

- Autoevaluar las actividades y metodologías propuestas

- Analizar una problemática de aula y proponer soluciones en el ámbito de las Ciencias Sociales

 

 

Dades generals

Codi: 12154
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 5,40

Departaments amb docència

  • Dep.: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Àrea: DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES SOCIALS
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Àrea: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,1
  • Dep.: GEOGRAFIA HUMANA
    Àrea: GEOGRAFIA HUMANA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: HUMANITATS CONTEMPORÀNIES
    Àrea: HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
    Àrea: HISTÒRIA ANTIGA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
    Àrea: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: HISTÒRIA MEDIEVAL, HISTÒRIA MODERNA I CIÈNCIES I TÈC. HISTORIOGRÀFIQUES
    Àrea: HISTÒRIA MEDIEVAL
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DIDÀCTICA
    Àrea: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,1
  • Dep.: SOCIOLOGIA I
    Àrea: SOCIOLOGIA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0

Estudis en què s'imparteix