Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

La realización del Practicum II es una continuación de la estancia de prácticas en los centors educativos por los estudiantes del Master del Profesorado de Secundaria, Bachillerato y Formación Profesional.

El alumnado de prácticas realizarán una revisión de los documentos para la organización y gestión del centro educativo y a continuación, programar para una determinada realidad de aula una propuesta didáctica.

La propuesta didáctica se dirigirá a un grupo de alumnos concreto atendiendo al desarrollo de las competencias básicas que se desarrollan en las enseñanzas de la especialidad de informática perteneciente a la Formación Profesional.

El prácticum II se situa dentro del módulo del Máster de formación del profesorado de Secundaria, Bachillerato y Formación Profesional, que tiene asignados en el plan de estudios 6 créditos ECTS.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
  • CG11 : Desenvolupar les funcions de tutoria i orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada.
  • CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
  • CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
  • CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
  • CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
  • CG6 : Desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
  • CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.

 

Competències específiques:>>mòdul genèric (CGe)

  • CGe10 : Relacionar l'educació amb el medi i comprendre la funció educadora de la família i la comunitat, tant en l'adquisició de competències i aprenentatge, com en l'educació en el respecte dels drets i llibertats, en la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, i en la igualtat de tractament i no-discriminació de les persones amb discapacitat.
  • CGe12 : Adquirir habilitats socials en la relació i orientació familiar.
  • CGe7 : Conèixer i aplicar recursos i estratègies d'informació, tutoria i orientació acadèmica i professional.
  • CGe8 : Promoure accions d'educació emocional, en valors i formació ciutadana.

 

Competències específiques:>>mòdul específic (CE)

  • CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
  • CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
  • CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
  • CE8 : Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor els aportacions dels estudiants.
  • CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.

 

Competències específiques:>>pràcticum (CP)

  • CP1 : Adquirir experiència en la planificació, en la docència i en l'avaluació de les matèries corresponents a l'especialització.
  • CP2 : Acreditar un bon domini de l'expressió oral i escrita en la pràctica docent.
  • CP3 : Dominar les destreses i les habilitats socials necessàries per a fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i la convivència.
  • CP4 : Participar en les propostes de millora en els diferents àmbits d'actuació a partir de la reflexió sobre la pràctica.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

 

  • Expresarse oralmente y por escrito con la fluidez y la corrección necesarias en las lenguas de la Comunidad Autónoma,  pudiendo utilizar terminos en lengua extranjera en algunas situaciones del aula.
  • Adquirir un conocimiento práctico del aula y su gestión.
  • Dominar las destrezas y habilidades sociales necesarias para fomentar un clima de aula que fecilite el aprendizaje y la conviviencia.
  • Realizar el seguimiento del proceso de enseñanza-aprendizaje mediante el dominio de las técnicas y estratégias necesarias.
  • Utilizar las TIC en las actividades de enseñanza guiada y autónoma.
  • Relacionar teoría y práctica con la realidad del aula y del centro.
  • Participar en la actividad docente, actuando y reflexionando desde la práctica.
  • Participar en la propouetas de mejora en los distintos ámbitos de actuación que se puedan esablecer en el centro.
  • Conocer formas de colaboración con los distintos sectores de la comunidad educativa y del entorno social.

 

 

 

;

Dades generals

Codi: 12136
Professor/a responsable:
VAZQUEZ PEREZ, SONIA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 5,40

Departaments amb docència

  • Dep.: TECNOLOGIA INFORMÀTICA I COMPUTACIÓ
    Àrea: ARQUITECTURA I TECNOLOGIA DE COMPUTADORS
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,2
  • Dep.: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMÀTICS
    Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMÀTICS
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
    Àrea: CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,2

Estudis en què s'imparteix