Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2017-18
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
En el desenvolupament en el centre educatiu de les activitats del Prácticum I, l'alumnat, acompanyat del coordinador o coordinadora de pràctiques i/o del tutor o tutora de la seua especialitat, haurà d'acostar-se al context educatiu real en el qual va a desenvolupar les pràctiques.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
- CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
- CG6 : Desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
- CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.
Competències específiques:>>mòdul genèric (CGe)
- CGe10 : Relacionar l'educació amb el medi i comprendre la funció educadora de la família i la comunitat, tant en l'adquisició de competències i aprenentatge, com en l'educació en el respecte dels drets i llibertats, en la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, i en la igualtat de tractament i no-discriminació de les persones amb discapacitat.
- CGe8 : Promoure accions d'educació emocional, en valors i formació ciutadana.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
- CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
Competències específiques:>>pràcticum (CP)
- CP1 : Adquirir experiència en la planificació, en la docència i en l'avaluació de les matèries corresponents a l'especialització.
- CP2 : Acreditar un bon domini de l'expressió oral i escrita en la pràctica docent.
- CP3 : Dominar les destreses i les habilitats socials necessàries per a fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i la convivència.
- CP4 : Participar en les propostes de millora en els diferents àmbits d'actuació a partir de la reflexió sobre la pràctica.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
La finalitat dels Prácticum consisteix a proporcionar experiències directes sobre els diversos aspectes de la intervenció educativa a través d'un conjunt integrat d'actuacions. Constitueixen, per açò, un component essencial i bàsic de la formació que ofereix el Màster, ja que activen elements receptius, participatius, reflexius i crítics en contextos d'aprenentatge reals, sota la tutela de professorat dels centres d'educació secundària i de la Universitat Alacant. Es concreta en:
• Reconèixer i descriure les característiques organitzatives del centre.
• Realitzar anàlisis crítiques dels seus plans d'actuació
• Participar en les activitats proposades pel centre per al desenvolupament de les pràctiques
• Redactar informes avaluadors sobre els treballs i actuacions realitzades en el centre, amb un alt rigor acadèmic, com correspon a un postgrau.
• Incorporar les Tics i les xarxes d'informació al procés d'ensenyament aprenentatge,
• Identificar, analitzar, aplicar i reflexionar sobre diferents models d'intervenció educativa que orienten una pràctica docent coherent i consistent.
• Proposar i desenvolupar accions innovadores referides a les matèries curriculars de la seua especialitat orientades a la millora dels resultats d'aprenentatge dels seus alumnes.
• Identificar necessitats de formació en l'acompliment docent en l'àmbit del funcionament d'un centre educatiu.
;