Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2009-10

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
  • CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
  • CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.

 

Competències específiques:>>mòdul específic (CE)

  • CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
  • CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
  • CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
  • CE4 : Conèixer contextos i situacions en què s'usen o s'apliquen els diversos continguts curriculars.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer el valor formatiu i cultural de les matemàtiques i els continguts que es cursen en ESO i batxillerat.
  • Conèixer la història, els desenvolupaments recents i les diferents perspectives de les matemàtiques per a crear situacions d'aprenentatge i per a poder transmetre una visió dinàmica en el seu ensenyament. Connectar les idees inicials que van donar lloc a les diferents disciplines amb la visió axiomàtica d'aquestes.
  • Conèixer contextos i situacions en els quals s'usen o s'apliquen els diversos continguts matemàtics de l'ESO i del batxillerat per a subratllar les seues aplicacions i funcionalitat i, especialment, el paper de les matemàtiques com a instrument en altres disciplines.
  • Conèixer sòlidament els conceptes i els processos bàsics de matemàtiques, fent èmfasi especial en els continguts del currículum d'ESO i batxillerat. Interrelacionar continguts matemàtics, entre si i amb altres disciplines.
  • Conèixer diverses aplicacions dels continguts matemàtics dins i fora de la matemàtica, parant atenció en els avanços més recents.
  • Dissenyar situacions d'aprenentatge adequades i motivadores per a l'alumnat que permeten la interrelació de diversos continguts matemàtics.
  • Conèixer estratègies generals de resolució de problemes.
  • Modelar matemàticament situacions procedents de contextos diversos que puguen ser útils en l'educació matemàtica en secundària.
  • Aplicar processos matemàtics de raonament, demostració, representació i comunicació en la resolució de problemes i en la modelització.
  • Treballar amb l'alumnat la competència matemàtica i el paper de les matemàtiques com a instrument en altres disciplines.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10

Sense dades

 

 

;

Dades generals

Codi: 12063
Professor/a responsable:
SEGURA ABAD, LORENA
Crèdits ECTS: 9,00
Crèdits teòrics: 1,40
Crèdits pràctics: 2,20
Càrrega no presencial: 5,40

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI MATEMÀTICA
    Àrea: ANÀLISI MATEMÀTICA
    Crèdits teòrics: 1,4
    Crèdits pràctics: 2,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix