Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
INNOV. I INVEST. EDUCATIVA EN L'ENSENYAMENT CCSS: HISTÒRIA, HISTÒRIA DE L'ART I ED. CIUTADANIA

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2013-14

Master universitario en profesor de Secundaria

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
  • CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
  • CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
  • CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.

 

Competències específiques:>>mòdul específic (CE)

  • CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
  • CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
  • CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
  • CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
  • CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació, utilitzant indicadors de qualitat.
  • Identificar problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialitat i plantejar alternatives i solucions.
  • Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
  • Aplicar a les matèries de l'especialitat metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives.
  • Dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació en l'ensenyament de les matèries.
  • Utilitzar la investigació sobre la pràctica i la innovació per a millorar l'ensenyament i el desenvolupament professional.
  • Presentar un informe escrit amb informacions procedents de diverses fonts i reflexions i conclusions personals.
  • Treballar de manera cooperativa amb iguals.
  • Utilitzar les TIC per a cercar, obtenir, processar i seleccionar informacions i documents adequats als continguts a ensenyar i saber-les integrar en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
  • Valorar de manera crítica i reflexiva les aportacions pròpies i les dels altres.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14

OBJETIVOS:
1. Conocer las líneas actuales de innovación en Didáctica de las Ciencias Sociales.
2. Conocer las líneas actuales de investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales.
3. Innovar e investigar en las competencias lingüísticas en Ciencias Sociales (describir, analizar, definir, explicar, argumentar, etc.).
4. Investigar e innovar en materiales didácticos de las Ciencias Sociales.
5. Diseñar e investigar en el Patrimonio histórico como recurso didáctico.

COMPETENCIAS GENERALES
Las establecidas para la materia en el descriptor del MASTER

COMPETENCIAS CONCRETAS:

1. Diseñar y desarrollar proyectos de investigación e innovación en las enseñanzas de las materias.
2. Identificar problemas relativos a la materia de la especialidad.
3. Buscar, seleccionar, procesar información y documentos adecuados a los contenidos a enseñar.
4. Aplicar métodos y técnicas básicas de investigación de la ciencia de referencia al currículo.
5. Proponer alternativas y soluciones a los problemas detectados en la ciencia de referencia.
6. Valorar de forma crítica y reflexiva las aportaciones propias y de los demás.

 

 

Dades generals

Codi: 12041
Professor/a responsable:
SEBASTIA ALCARAZ, RAFAEL
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,48
Crèdits pràctics: 0,72
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Àrea: DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES SOCIALS
    Crèdits teòrics: 0,48
    Crèdits pràctics: 0,72
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix