Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2009-10

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
  • CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
  • CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.

 

Competències específiques:>>mòdul específic (CE)

  • CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
  • CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
  • CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
  • CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
  • CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer el valor formatiu i cultural de la Història Contemporània, la Història de l'Art i l'Educació per a la Ciutadania i els Drets Humans.
  • Conèixer els continguts que es cursen en l'ensenyament dels temes d'Història Contemporània en les matèries següents de l'educació secundària obligatòria: 1. Ciències Socials, Geografia i Història. 2. Educació per a la Ciutadania i els Drets Humans. 3. Història i Cultura de les Religions.
  • Conèixer els continguts que es cursen en l'ensenyament dels temes d'Història Contemporània en la matèria Historia d'Espanya del batxillerat.
  • Conèixer els continguts que es cursen en l'ensenyament de la matèria Historia de l'Art del batxillerat.
  • Conèixer els continguts que es cursen en l'ensenyament de la matèria Historia del Món Contemporani del batxillerat.
  • Conèixer la història i els desenvolupaments recents d'aquestes matèries i les seues perspectives per a poder transmetre'n una visió dinàmica.
  • Presentar un informe escrit amb informacions procedents de diverses fonts i reflexions i conclusions personals.
  • Treballar de forma cooperativa amb iguals.
  • Localitzar i treballar informacions i documents adequats als continguts a ensenyar i per a exposar els resultats dels treballs fets.
  • Valorar de manera crítica i reflexiva les aportacions pròpies i les dels altres.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10


 La materia parte de la idea aceptada por todos/as de que lo más importante es que los profesores/as conozcan las materias y contenidos que tienen que enseñar. Ahora bien, "el conocimiento de la materia" hay que entenderlo en un sentido amplio; como aquel que, partiendo de los conocimientos disciplinares que los estudiantes del Master han adquirido en los grados correspondientes, los transciende y los transforma para que sean útiles y adecuados para su enseñanza en los distintos niveles educativos. Las competencias y los contenidos de la materia recogen nuevos conocimientos, habilidades y actitudes que complementan la formación disciplinar y que, según numerosos estudios e investigaciones, son relevantes desde la perspectiva de la enseñanza. Así, los conocimientos sobre la Historia Contemporánea y la Historia del Arte y la epistemología de las materias a enseñar, sus desarrollos recientes, las implicaciones sociales y tecnológicas, su valor cultura y educativo, etc. constituyen elementos fundamentales.
Competencia 1: Conocer el valor formativo y cultural de la Historia Contemporánea, la Hª del Arte y la Ed. para la Ciudadanía y los Derechos Humanos.
Competencia 2: Conocer los contenidos que se cursan en la enseñanza de los temas de Historia Contemporánea en las materias siguientes de la Educación Secundaria Obligatoria: 1. Ciencias Sociales, Geografía e Historia. 2. Educación para la Ciudadanía y los Derechos Humanos. 3. Historia y Cultura de las Religiones.
Competencia 3: Conocer los contenidos que se cursan en la enseñanza de los temas de Historia Contemporánea en la materia Historia de España del Bachillerato.
Competencia 4: Conocer los contenidos que se cursan en la enseñanza de la materia Historia del Arte del Bachillerato.
Competencia 5: Conocer los contenidos que se cursan en la enseñanza de la materia Historia del Mundo Contemporáneo del Bachillerato.
Competencia 6: Conocer la historia y los desarrollos recientes de estas materias
y sus perspectivas para poder transmitir una visión dinámica de las mismas.
Competencia 7: Presentar un informe escrito con informaciones procedentes de diversas fuentes y reflexiones y conclusiones personales.
Competencia 8: Trabajar de forma cooperativa con iguales.
Competencia 9: Localizar y trabajar informaciones y documentos adecuados a los contenidos a enseñar y para exponer.

 

 

;

Dades generals

Codi: 12039
Professor/a responsable:
SANTACREU SOLER, JOSE MIGUEL
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,48
Crèdits pràctics: 0,72
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: HUMANITATS CONTEMPORÀNIES
    Àrea: HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA
    Crèdits teòrics: 0,48
    Crèdits pràctics: 0,72
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix