Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

Asignatura en la que se desarrollan contenidos específicos sobre la Historia que son necesarios para la enseñanza en educación secundaria. Entre ellos se pone el acento en temas transversales y que tienen una especial actualidad, así como en otros que son especialmente confusos para el alumnado de secundaria y bachillerato. Ello se lleva a cabo por especialistas en Arqueología, Prehistoria, Historia Antigua, Historia Medieval e Historia Moderna, que analizan los temas de la educación secundaria referentes a cada una de sus parcelas.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
  • CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
  • CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
  • CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.

 

Competències específiques:>>mòdul específic (CE)

  • CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
  • CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
  • CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
  • CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
  • CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
  • CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
  • CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
  • CE8 : Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor els aportacions dels estudiants.
  • CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les Ciències Socials, la Geografia, la Història, la Història de l'Art i l'Educació per a la Ciutadania.
  • Adquirir i utilitzar criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
  • Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
  • Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge d'aquestes matèries i plantejar alternatives i solucions.
  • Dissenyar i desenvolupar dins de l'ensenyament de les Ciències Socials, la Geografia, la Història, la Història de l'Art i l'Educació per a la Ciutadania espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
  • Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre-les com un instrument de regulació i estímul a l'esforç.
  • Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital i multimèdia) per a transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge de les Ciències Socials, la Geografia, la Història, la Història de l'Art i l'Educació per a la Ciutadania.
  • Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
  • Presentar informes escrits amb informacions procedents de diverses fonts i reflexions i conclusions personals.
  • Treballar de manera cooperativa amb iguals.
  • Valorar de manera crítica i reflexiva les aportacions pròpies i dels altres.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

Desarrollar y enfocar correctamente los temas fundamentales de la Historia para hacerlos comprensibles a los alumnos de enseñanza secundaria  y bachillerato. Se presta atención, por tanto, a determinados temas que, siendo muy importantes, no suelen ser comprendidos con claridad por los alumnos de la enseñanza secundaria. Muchos de estos temas son también claves para la comprensión de los procesos que se desarrollan en la actualidad.

 

 

;

Dades generals

Codi: 12038
Professor/a responsable:
GARCIA ATIENZAR, GABRIEL
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,48
Crèdits pràctics: 0,72
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
    Àrea: ARQUEOLOGIA
    Crèdits teòrics: 0,04
    Crèdits pràctics: 0,08
  • Dep.: PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
    Àrea: HISTÒRIA ANTIGA
    Crèdits teòrics: 0,1
    Crèdits pràctics: 0,14
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
    Àrea: PREHISTÒRIA
    Crèdits teòrics: 0,1
    Crèdits pràctics: 0,14
  • Dep.: HISTÒRIA MEDIEVAL, HISTÒRIA MODERNA I CIÈNCIES I TÈC. HISTORIOGRÀFIQUES
    Àrea: HISTÒRIA MEDIEVAL
    Crèdits teòrics: 0,24
    Crèdits pràctics: 0,36

Estudis en què s'imparteix