Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2009-10
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10
Context de l'assignatura per al curs 2009-10
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
- CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
- CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
- CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
- CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer els desenvolupaments teoricppràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les Ciències Socials, la Història, la Història de l'Art i l'Educació per a la Ciutadania.
- Adquirir i utilitzar criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
- Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
- Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge d'aquestes matèries i plantejar alternatives i solucions.
- Dissenyar i desenvolupar dins de l'ensenyament de les Ciències Socials, la Història, la Història de l'Art i l'Educació per a la Ciutadania espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
- Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre-les com un instrument de regulació i estímul a l'esforç.
- Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital i multimèdia) per a transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge de les Ciències Socials, la Història, la Història de l'Art i l'Educació per a la Ciutadania.
- Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
- Presentar informes escrits amb informacions procedents de diverses fonts i reflexions i conclusions personals.
- Treballar de forma cooperativa amb iguals.
- Valorar de forma crítica i reflexiva les aportacions pròpies i les dels altres.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10
Competencia 2: Adquirir y utilizar criterios de selección y elaboración de materiales educativos.(CE7)
Competencia número 3: Transformar los currículos en programas de actividades y de trabajo.(CE6)
Competencia número 4: Identificar los problemas relativos a la enseñanza y el aprendizaje de estas materias y plantear alternativas y soluciones (CE13)
Competencia número 5: Diseñar y desarrollar dentro de la enseñanza de las CienciasSociales, la Historia, la Historia del Arte y la Educación para la Ciudadanía espacios de aprendizaje con especial atención a la equidad, la igualdad de derechos y oportunidades entre hombres y mujeres, la formación ciudadana y el respeto a los derechos humanos que faciliten la vida en sociedad, la toma de decisiones y la construcción de un futuro sostenible (CG7)
Competencia número 6: Conocer estrategias y técnicas de evaluación y entenderlas como un instrumento de regulación y estímulo al esfuerzo (CE10).
Competencia número 7: Buscar, obtener, procesar y comunicar información (oral, impresa, audiovisual, digital y multimedia) para transformarla en conocimiento y aplicarla en los procesos de enseñanza y
aprendizaje de las Ciencias Sociales, la Historia, la Historia del arte
y la Educación para la Ciudadanía (CG4).
Competencia número 8: Integrar la formación en comunicación audiovisual y multimedia enel proceso de enseñanza-aprendizaje (CG9)
Competencia número 9: Presentar informes escritos con informaciones procedentes de diversas fuentes y reflexiones y conclusiones personales.
Competencia número 10: Trabajar de forma cooperativa con iguales (CG16)
Competencia número 11: Valorar de forma crítica y reflexiva las aportaciones propias y de los
demás.
;