Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2014-15
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2014-15
Context de l'assignatura per al curs 2014-15
Innovación docente en Educación Física. Los indicadores de calidad en la enseñanza de la Educación Física. La formación y el desarrollo profesional del profesorado de Educación Física y sus competencias profesionales. La investigación y su naturaleza en el campo de la Educación Física. Los procedimientos de investigación en el campo didáctico de la Educación Física.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
- CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
- CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
- CG6 : Desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
- CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació, utilitzant indicadors de qualitat en Educació Física i Esports.
- Identificar problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialitat i plantejar alternatives i solucions en Educació Física i Esports.
- Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització d'Educació Física i Esports.
- Aplicar a les matèries de l'especialitat en Educació Física i Esports, metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives.
- Dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació en l'ensenyament d'Educació Física i Esports.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2014-15
Contextualizar y delimitar a la Didáctica de la Educación Física como disciplina que aborda el ámbito social y educativo de la Educación Física.
Conocer y aplicar propuestas docentes innovadoras en el ámbito de la enseñanza y aprendizaje de la Educación Física.
Elaborar y utilizar estándares de calidad de las buenas prácticas en la enseñanza en la Educación Física y, así mismo, en la evaluación de las propuestas de innovación educativa.
Comprender las perspectivas y enfoques de investigación en Educación Física en función del paradigma de investigación educativa.
Conocer y aplicar metodologías y técnicas básicas de investigación en el campo de la educación Educación Física.
Elaborar y desarrollar procesos de investigación, innovación y evaluación orientados a la mejora de la calidad de enseñanza y al desarrollo profesional en Educación Física.
;