Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2019-20
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
Bases para la formación en Educación Física y el deporte: nuevos retos.
Aprendizaje de la Educación Física: teorías y retos actuales
La tercera ola cultural empezó a emerger sobre los años 60, debido a una multitud de factores. que construyeron a la desindustrialización de algunos países más avanzados. Durante la década de los 80, hubo un cambio hacia la falta de respeto al medio ambiente, y la poca introspección hacia la ecología humana; por tanto, influyó en el mundo de la educación. La tercera ola cultural ha contribuido y sigue haciéndolo a esta transformación socio-cultural.
Las posibilidades de la Educación Física del futuro son sumamente variadas:
- Cambios tecnológicos y sociales también pueden tener una incidencia importante a la hora de proporcionar conocimientos y actividades relacionados con la Educación Física
- La evolución y distensión entre las orientaciones tradicionales y crítica dentro de la Educación Física
- Una preparación nueva y constructiva del profesor de Educación Física dentro del marco de la Pedagogía Crítica
- La Educación Física en contextos y espacios alternativos: cuestiones pendientes con referencia al futuro de la profesión.
- Una implicación con pasión por la profesión al servicio de la educación de niños/as y jóvenes: el encuentro de la Educación Física y la Educación Emocional
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
- CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
- CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- CG2 : Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
- CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
- CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
- CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
- CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
- CE8 : Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor els aportacions dels estudiants.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer i valorar els continguts que es cursen en l'ensenyament de l'Educació Física i Esportiva.
- Analitzar els contextos i situacions en què s'usen i apliquen els coneixements d'Educació Física i Esportiva.
- Conèixer i reflexionar sobre la percepció ciutadana i dels estudiants sobre determinats aspectes de l'educació física i l'esport.
- Valorar els contextos i situacions en què s'usen i s'apliquen els coneixements d'Educació Física i Esportiva en la secundària obligatòria i postobligatoria.
- Valorar de manera crítica i reflexiva les aportacions pròpies i dels altres en educació física i esportiva.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Aprender a ser para poder ser capaz de estimular la necesidad de aprender a través de la acción motriz, del juego, de la actividad física y del deporte
Aprender a conocer, saber y hacer mejor la enseñanza y el aprendizaje de la actividad física y del deporte correspondientes.
Aprender a transformar los currículos en programas de actividades y de trabajo.
Adquirir criterios de selección y elaboración de materiales educativos específicos.
Fomentar un clima que facilite el aprendizaje y ponga en valor las aportaciones de los estudiantes.
Integrar la formación en comunicación audiovisual y multimedia en el proceso de enseñanza aprendizaje.
Conocer estrategias y técnicas de evaluación y entender la evaluación como un sistema de comprensión para el desarrollo humano
;